Toon posts:

Externe schijf stopt wel op Mac, niet op Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf op mijn Pc. Wanneer ik Windows Xp afsluiten, gaat de schijf gewoon door met zoemen. Meestal laat ik m aan, als ik zin heb zet ik m uit.

Een aantal dagen geleden had ik de schijf aan een Powebook G4 hangen. Toen ik die uitzette, stopte de harde schijf er tot mijn verbazing ook mee.

Ik zou het fijn vinden wanneer ik dit op de Pc ook voor elkaar zou krijgen. Is dit mogelijk?

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Waarschijnlijk blijft er bij jou pc stroom op de USB poort staan als deze uit is. Dit verschilt per PC en bij sommige is dat in de BIOS te veranderen.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ooit begrepen dat Windows zelf geen spindown commando's naar USB schijven stuurt. Daarom hebben fabrikanten daar soms zelf tooltjes voor beschikbaar, zoals de Spindown or Stop utility van Western Digital. Deze drivers zijn behuizing-specifiek voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, spindown heet dat dus.

Probleem is misschien nog dat het een 'normale' harde schijf is, in een los gekochte behuizing van digiconnect. Geen idee waar ik dan moet zoeken. Maar ik zal een poging wagen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, het is al gelukt. Met de sofware van WD zelf.

Hardstikke bedankt!