Toon posts:

[Laptop] Acer aspire 5720

Pagina: 1
Acties:
  • 1.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sindskort een laptop gekocht. Helaas staat er op deze laptop Vista.
Maar omdat ik Vista al na 2 dagen beu ben wil ik er gewoon XP op hebben. Helaas ondersteund Acer dit niet en zegt de 1ste medewerker dat de XP drivers er deze maand op staan en de andere medewerker zegt dat er geen ondersteuning voor XP is dus de drivers komen ook niet en zadelt mij dus op met een rare tool.... wat dus inhoud: zoek het maar uit.

Het enige wat mij nu nog tegenhoud om XP te installeren is het Driver verhaal.

VGA kan ik wel vinden en geluidskaart moet ook geen probleem zijn alleen de webcam, cardreader en wifi zie ik tegen op. Zijn er mischien mogelijkheden (zoals tools) die dit soort dingen voor je op kunnen lossen. Die bijvoorbeeld voor je pc/laptop alle drivers opzoeken?Of lost windows XP veel van deze problemen al op?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Iedere oplossing is welkom .

Greetz,
LeDieu

ps: webcam hoeft niet perse maar wifi moet zeker werken en die cardreader is ook geen overbodige luxe .

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-01 12:49
wifi: www.intel.com trefwoord: 3945ABG

voor de rest gebruik een programma als lavalys everest om de merken te achterhalen en gooi dat door google.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu allemaal een beetje uitgevogeld (blijft een raar woord). Maar ik heb dus nu volgens mij alle drivers die ik nodig heb. Nu heb ik met nlite de intel drivers ingebakken ivm een rare HD indelen (ik denk een raid verhaal). Maar nu is mijn vraag. Als ik dit verziek met de XP install. Hersteld de standaard instalatie cd van Acer dan alles?

Ook als al mijn patities weg zijn?

ik klink mischien een beetje para maar ik wil echt niet dat m'n laptop dadelijk helemaal gaar is en dat ik weer 3 dagen bezig ben alles te fixen.

Hopelijk kunnen jullie mij nog effe antwoorden.

Greetz,
LeDieu

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 14:37
Als je al die drivers dmv nLite slipstreame't in je WinXP CD, hoef je straks alleen Windows XP nog te installeren op de welbekende manier. De drivers worden dan automatisch meegeinstalleerd, waardoor jij er niet meer mee hoeft te klooien.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigelijk bedoel is dat ik bang ben voor dit senario:
Hallo! Ik geloof dat ik mijn 5920 een beetje heb verkloot :o
Nadat ik 2 recovery dvd's heb gemaakt, heb ik met acronis de partities aan proberen te passen.
1 recovery partitie stond voor de OS.. Deze heb ik geprobeerd te mergen met de C, met de gedachte van: Zal wel niet goed gaan, maar heb toch de recovery dvd's 8)
Nou het ging idd niet goed, Vista wou niet meer booten. Maar het stomme is, mijn Recovery Dvd's doen het ook niet. Na Windows is loading files, komt er zo'n balkje dat vista aan het opstarten is en daar blijft hij dan oneindig opstaan.

Dus toen dacht ik. Even een speciale XP boot maken zoals hier stond beschreven.
Ik heb het precies gedaan zoals het hier stond (2x zelfs), maar nu krijg ik steeds de volgende foutmelding als hij bij de hdd detect komt:
http://members.lycos.nl/dalrok/picas/error%205920.jpg

Met andere woorden, Ik kan geen vista meer installeren en geen XP.
Ook van ten voren wel een ghost image gemaakt, maar ghost zelf start ook niet op van de cd..
Zelfde probleem als bij de recovery disks.

De HDD kan toch niet kapot zijn hierdoor? :S
De drivers zijn het probleem niet. Als dat fout gaat is er niets aan de hand maar als ik mijn patities verkloot kan ik dan nog wel gewoon terug naar mijn oude standaard install die ik van acer heb gekregen en nu op recovery dvd heb staan?

Verwijderd

als je je partities weghaalt dan gaat Vista herinstalleren waarschijnlijk niet meer lukken. volgens mij moet je die Acer partitie (waar de Vista image in staat) namelijk eerst weggooien voordat je uberhaupt XP kan installeren. dat had ik ergens gelezen tenminste, ben niet 100%zeker. ik wilde die partitie sowieso weg hebben.

maar een vraag aan je, kun jij me vertellen waar je VGA drivers voor XP hebt gevonden? ik heb die voor Vista geprobeerd, maar hij wil ze niet goed installeren, en ik krijg zo'n geel uitroepteken in de Device Manager...

volgens de specs zit er een ATI Radeon Mobility HD X2300 in, maar op de site van ATI zijn voor dat type helemaal geen drivers te vinden. ik had nog Vista drivers van Intel zelf gevonden, maar daar doet de setup file het al niet eens. als je me in de goede richting kan wijzen zou dat fijn zijn.

Verwijderd

update. ik heb de video drivers geinstalleerd mbv de modtool van driverheaven :

http://www.driverheaven.net/modtool/index.php

nu werkt dat ook goed. nu alleen de webcam nog, die blijft een geel uitroepteken geven...
Pagina: 1