Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete in DE, maar auto verkocht

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ok, het volgende: 1,5 maand geleden geflitst in Stuttgart, inmiddels is de auto die op mijn naam stond verkocht en de bekeuring is nog niet binnen.

Als ik de bekeuring nog krijg (en niet de de persoon die de auto gekocht heeft) en ik betaal hem niet, zal als ik in de toekomst dan nog weer in duitsland kom en aangehouden wordt de politie aan mijn rijbewijs kunnen zien dat ik nog een boete open heb staan? Het is een aardig hypothetische vraag, want als de boete komt ga ik hem waarschijnlijk toch wel betalen, wordt maar iets van €30,- namelijk. Ben gewoon nieuwsgierig :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00
Was het niet zo dat je als je hem niet betaald een rij-ontzegging in duitsland krijgt voor een aantal jaar. (dus je mag alleen niet meer in Duitsland rijden)

offtopic:
Is al eens eerder een topic over geweest, moesten hun rijbewijs naar Duitsland sturen, moet je anders even zoeken

[ Voor 29% gewijzigd door Cardinal op 27-08-2007 13:21 ]

• The_MAN
Ik ga zoeken, maar wat ik begrijp is het dus zo dat ze ook mijn rijbewijsgegevens krijgen, niet alleen gegevens van de auto! Nou ja, dan maar zeker betalen, kom regelmatig in Duitsland...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

franssie

Save the albatross

Een vriend van me heeft zoiets gehad. - als ik het goed onthouden heb wekt het zo:
Ze weten niet wie de bestuurder is, ze hebben alleen een kenteken.
Zoalng jij niet betaald (dus aangeeft de bestuurder te zijn) kan die auto niet in Duitsland rijden, maar jij wel in je nieuwe auto.
Als het goed is sta je op de foto en die sturen ze mee - is alleen al wel wat waard niet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The_MAN
franssie schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:24:
Een vriend van me heeft zoiets gehad. - als ik het goed onthouden heb wekt het zo:
Ze weten niet wie de bestuurder is, ze hebben alleen een kenteken.
Zoalng jij niet betaald (dus aangeeft de bestuurder te zijn) kan die auto niet in Duitsland rijden, maar jij wel in je nieuwe auto.
Als het goed is sta je op de foto en die sturen ze mee - is alleen al wel wat waard niet?
Kijk, dat dacht ik dus. Nou kent de persoon waar ik de auto aan verkoop mij, dus de boete zal wel bij mij komen en net wat ik eerder zei, het wordt rond de €30,- dus betalen zal ik wel doen. Was gewoon benieuwd! (misschien voor de toekomst als de boete hoger uitvalt :p)

Verwijderd

Voor 30 piek heb je ook serieus kans dat je im Ausland hem niet krijgt. Bovendien, ik ben al vier keer op de Autobahn geflitst en heb daar nog nooit een bekeuring van gezien. (Begrenzer op Vmax+25 en gassen... Als ik bij Stuttgart ben moet ik nog drie kwartier dus ik wil die reis inkorten ;) )

Overigens werkte het zo:
Je krijgt een briefje dat er ongeveer zo uitziet:
Sehr geehrter Herr de Heus,

Ihnen wird zur Last gelegt, am 30.05.2007 um 12:47 Uhr in Göppingen, *****strasse, Höhe Parkp. ******, als Führer des PKW Peugeot (kenteken) folgende Ordnungswidrigkeit begangen zu haben:
Sie überschritten die zulässige Höchstgeschwindigkeit innerhalb geschlossener Ortschaften um 9 km/h.

blablabla, als je het niet was effe briefje schrijven dan bakkelijen we bij de rechter verder,

Wegen dieser Ordnungswidrigkeit verwarnen wir Sie mit einem Verwarnungsgeld von € 15,00

meer blablabla, op tijd betalen anders dikke vette shit,

Acceptgiro.
Let op: je wordt als houder van de auto geacht de bestuurder te zijn. Als je dat niet bent moet je dat even melden, dan moet je aantonen wie het wel was dan. Daar komt die foto bij kijken. In tegenstelling tot Nederland ben je niet zomaar schuldig: je bent pas schuldig als je niet aangeeft dat je het niet was, in die auto. Maar dan moet je wel aantonen wie het wél was dan.

De bepaling van de houder van het voertuig zal bést wel zo gaan, dat ze een qeurietje afvuren á la "select * from autos met datum vergrijp en dit kenteken"
Ik ga d'r maar even vanuit dat er niemand bij de overheid zo dom is om te vergeten dat autos verkocht kunnen worden. Daar hebben ze vast wel eerder mee te maken gehad ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Standaard briefje terugsturen dat je geen Duits verstaat / kan lezen ;).

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ricardo87 schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:13:
sturen ze hem keihard in het engels ;) heb ik al een keer gehad :)

Vind trouwens wel netjes dat je bij boetes in duitsland heel netjes de foto meegestuurd krijgt :) heb die 15 euro van toen ook gewoon maar netjes betaald :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

D'r zat bij mijn boete dus mooi geen foto heh :(
Zal wel weer te veel kosten voor die 15 euro die het oplevert. Maar ja, 20+ te hard op de snelweg, die boetes die komen maar niet.

/me wil ook zo'n "Hübsche Familienfoto in Schwarz Weiß" waarmee de flitsservice hier nog wel eens wil adverteren...
Dat helpt je echt niet, ze hebben hier zó veel allochtonen dat je hier officiele documenten in nóg meer talen kan krijgen dan in Nederland. Om even Tsjechisch, Pools, Turks, Grieks, Spaans, Italiaans, Engels, Nederlands, Russisch en Arabisch te noemen. Als ze je iets willen melden lukt het ze vroeg of laat vanzelf.
Die vijftien euro is straf om je wat af te leren, geen poging om de staatskas te spekken. Ze zijn hier rustig in staat een tolk jouw teruggestuurde briefje te laten lezen en even in jouw taal die brief nog een keer te schrijven. Alleen, als buitenlander heb je goeie kans dat ze zoeits hebben van "Nou, laat maar."
Duitsers zijn heel buitenlander vriendelijk, over het algemeen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 16:53 ]

Pagina: 1