[Bootcamp & XP]hal.dll error

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
De configuratie

De laatste MBP, 2.2 ghz c2d, 2gb ram, 120gb harde schijf.

Partities: 100GB voor MacOS X | 12 GB Voor WinXP, gemaakt met bootcamp

Het verhaal

Om af en toe eens een spelletje te spelen was het de bedoeling om via Bootcamp Windows XP te installeren op een redelijk kleine partitie (12GB) Ik heb hier een aantal legale Windows XP CD's liggen (allen verkregen via MSDN) Namelijk:
  • Windows XP Pro (Zelf geslipstreamed met SP2)
  • Windows XP Pro SP2
  • Windows XP MCE (SP2 inbegrepen)
  • TinyXP
  • Windows Vista Business
Als eerste heb ik Vista geinstalleerd, dit ging allemaal prima, alleen had ik na de installatie nog maar zo'n 3GB vrije ruimte over, een beetje aan de geringe kant zeg maar :+ Vervolgens geprobeerd door middel van "vLite" de installatie van Vista zo klein mogelijk te krijgen, maar hij blijft gewoon veel en veel te groot.

Genoeg Windows XP Versies liggende, dacht ik deze er dan maar op te zetten, de paar spellen die ik speel moeten hier makkelijk bijkunnen. Bootcamp blijkt niet goed overweg te kunnen met zelf geslipstreamde XP CD's, dus valt er al 1 af. Vervolgens een nieuwe XP Pro met SP2 van MSDN afgehaalt, wat ruimte vrijgemaakt met bootcamp, en gaan met die banaan.

Wanneer het "textbased" gedeelte van de setup klaar is, en de MBP opnieuw opstart, krijg ik de foutmelding dat het hal.dll bestand niet bestaat en dat ik dit opnieuw moet installeren. Echter krijg ik die foutmelding bij de zelf geslipstreamde XP, bij de XP Versie waar SP2 al inzat, en ook nog eens bij de MCE editie. De meeste forums op het internet melden dat dit kan komen door een vuile cd, maar bij 3 verschillende cd's lijkt me dat niet erg waarschijnlijk zeg maar :+

Nog verder zoekend op google ben ik wat mensen tegengekomen die het probleem opgelost kregen door TinyXP te installeren. Deze blijft echter op zijn "splash screen" hangen en doet verder niets meer. Andere oplossingen blijken het repareren van de bootsector, en wat andere kleine noodoplossingen. Verder blijkt het zo te zijn dat je bootcamp partitie de laatste in de rij moet zijn, dit is bij mij ook het geval, ik heb een 100GB OSX partitie, en hierna komt de bootcamp partitie. (voor mn OSX partitie staat echter nog wel een 200MB partitie, is dat een emulatie-omgeving voor het BIOS ofzo?)

Ik heb alle bovenstaande zaken met bootcamp 1.3b en de vorige week uitgekomen 1.4 geprobeert. Ideas? As always, thanx in advance _/-\o_

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• domi235
Soms doe je het gewoon te goed, als je de winXP installatie start, moet je niet eerst de partitie verwijderen en daarna toevoegen, gewoon de door bootcamp gemaakte partitie in 1 keer laten formatteren :D

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik liep gisteren dus hier ook tegen aan Domi.. Wij hadden het erover op IRC :) ..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• domi235
Falcon schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:15:
Ik liep gisteren dus hier ook tegen aan Domi.. Wij hadden het erover op IRC :) ..
Ook opgelost?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Jazeker!.. Maar dit topic kan dicht lijkt me?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"