Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA] Hello World voor de GSM

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 15:41
Ik ben op zoek achter een tutorial, of een simpel voorbeeld, om te leren hoe ik in java iets kan maken dat op een gsm draait (aangenomen dat de GSM java frutsels kan draaien).
Gegoogle op kernwoorden zoals gsm, java, programmeren, sony ericsson, enz (en hetzelfde op dit forum) leverden niet hetgeen ik zocht.
Buiten een paar verouderde topics zonder voorbeelden of werkende links vindt ik niet direct iets. Wat ik raar vind, aangezien spelletjes en tooltjes voor de gsm steeds maar populairder worden...
Wat doe ik mis :s, onder welk onderwerp moet ik zoeken om hierover informatie te vinden.

Wat wil ik dan in eerste instantie maken: iets enorm simpels, 2 dobbelstenen gooien, dan beslissen a.d.h. van het aantal ogen welke actie er moet gedaan worden (zoek maar eens op "love dice"). Ik wil geen kant en klaar programmatje om te downloaden (mss wel de source), ik zou dus graag LEREN hoe je een progje schrijft voor een gsm, hoe het zit met toetsenaanslagen, enz. Ik heb iets of wat ervaring met java, dus een tutorial gewone java is ook niet nodig

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47
Op de gsm wordt java micro edition gebruikt. Een handige zoekopdracht kan dus J2ME zijn voor je ;)

Strava

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=java mobile phone tutorial]

Veel completer en/of duidelijker dan dat wordt het niet ben ik bang. Zoals denyos al zegt moet je J2ME hebben, en daar zijn meer dan genoeg tutorials voor te vinden. Ik ga er dan ook van uit dat je het verder zelf aan kunt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.