hallo
ik zit met het volgende
ben al een tijd op zoek geweest op deze site en op google maar ik kan er niks over vinden.
denk dat het ook niet zo vaak voorkomt, maar je moet het maar net weten...
het gaat om het volgende:
ik heb een E6600 op een Gigabit DS3
2 GB ram
radeon x1950
en ik denk niet dat mijn hardware verder relevant is...
als besturingssysteem gebruik ik Vista Ultimate.
nu het probleem:
in mijn woonkamer heb ik een versterker, welke ik "aanstuur" met een optische kabel (vanaf mijn moederbord).
en in de keuken/badkamer heb ik een autoradio, welke ik aanstuur met een tulpkabel (ook vanaf mijn moederbord)
onder windows XP had ik geen problemen om hetzelfde geluid zowel in de woonkamer(versterker) als in de keuken/badkamer (autoradio) te laten spelen.
nu is dat in windows Vista anders...
zet ik windows mediaplayer op, met muziek dan komt het geluid standaard netjes uit mijn digitale uitgang, en heb ik dus muziek in de woonkamer.
maar het geluid komt niet standaard uit de analoge uitgang, dus in de keuken/badkamer blijft het stil.
nu kan je bij afspeelapparaten in het config. scherm wel kiezen voor de analoge uitgang, maar dan is het of/of en niet en/en...
je kan dus naar mijn weten maar 1 afspeelapparaat als standaard selecteren...
heeft iemand enig idee hoe ik beide uitgangen tegelijk aan kan zetten?
je zou me er enorm mee helpen!
bedankt alvast
rutger
ik zit met het volgende
ben al een tijd op zoek geweest op deze site en op google maar ik kan er niks over vinden.
denk dat het ook niet zo vaak voorkomt, maar je moet het maar net weten...
het gaat om het volgende:
ik heb een E6600 op een Gigabit DS3
2 GB ram
radeon x1950
en ik denk niet dat mijn hardware verder relevant is...
als besturingssysteem gebruik ik Vista Ultimate.
nu het probleem:
in mijn woonkamer heb ik een versterker, welke ik "aanstuur" met een optische kabel (vanaf mijn moederbord).
en in de keuken/badkamer heb ik een autoradio, welke ik aanstuur met een tulpkabel (ook vanaf mijn moederbord)
onder windows XP had ik geen problemen om hetzelfde geluid zowel in de woonkamer(versterker) als in de keuken/badkamer (autoradio) te laten spelen.
nu is dat in windows Vista anders...
zet ik windows mediaplayer op, met muziek dan komt het geluid standaard netjes uit mijn digitale uitgang, en heb ik dus muziek in de woonkamer.
maar het geluid komt niet standaard uit de analoge uitgang, dus in de keuken/badkamer blijft het stil.
nu kan je bij afspeelapparaten in het config. scherm wel kiezen voor de analoge uitgang, maar dan is het of/of en niet en/en...
je kan dus naar mijn weten maar 1 afspeelapparaat als standaard selecteren...
heeft iemand enig idee hoe ik beide uitgangen tegelijk aan kan zetten?
je zou me er enorm mee helpen!
bedankt alvast
rutger
R