Ik zie op exposities nu meestal dat fotos op harde platen zijn gedrukt/geprint of hoe dan ook erop verwerkt. waar kan je dit laten doen en wat kost zoiets ???
Zijn zover ik weet speciale technieken, voor bijv. speciaal op metalen platen enzo. Bij de fotomarathon kon je ook je foto op een dergelijke plaat winnen, schijnt speciaal te zijn (en duur).
|>
Bij de fotomarathon waren de foto's "gewoon" op een ondergrond geplakt. Of dat (mooi) zelf te doen is weet ik niet, zeker bij grotere formaten verwacht ik dat dat tegenvalt.Simon schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:43:
Zijn zover ik weet speciale technieken, voor bijv. speciaal op metalen platen enzo. Bij de fotomarathon kon je ook je foto op een dergelijke plaat winnen, schijnt speciaal te zijn (en duur).
offtopic:
Nu je eraan refereert: ik kan dit jaar helaas niet omdat ik in Griekenland zit
Die foto's zijn op fotopapier geprint, en dan op 'debound' of aluminium geplakt. Idd redelijk duur. (Duurder dan het professioneel laten printen van de foto zelf)
https://fgheysels.github.io/
Meestal gedrukt op papier (en dat dan vaak in een wat glossy versie) en vervolgens op zo'n plaat waarvan ik de naam vergeten ben geplakt.
Met metalen platen drukken is bijzonder duur voor enkele exemplaren. Als je dat goedkoop wilt maken heb je 't over oplages in de duizenden.
Met metalen platen drukken is bijzonder duur voor enkele exemplaren. Als je dat goedkoop wilt maken heb je 't over oplages in de duizenden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Met een lijmspray die herschikken toestaat en geen klonters spuit is het goed te doen (3M Scotch Spray Mount is een veilige keuze). De plaat plat op tafel leggen, achterkant poster gelijkmatig sprayen, aan één kant het begin recht vastplakken, dan de rest van de poster rustig laten zakken en onderwijl van het midden naar de zijkanten gladstrijken. Voor grote posters kun je 't beste met zijn tweeën proberen, in je eentje kan wel maar dan moet je wat ervaring hebben.Dido schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:51:
Of dat (mooi) zelf te doen is weet ik niet, zeker bij grotere formaten verwacht ik dat dat tegenvalt.
je heb sowieso speciale inkt nodig ( dye sublimation ) , dan moet je printen op transfer papier die je daarna op het uiteindelijke product plakt.
het is vrij duur... je moet een oud printertje kopen, die goed schoonmaken, speciale inkt erin die vrij prijzig is en dan het transfer papier.
ik kwam uit op 300 euro aanschaf inc redelijk wat inkt, daarna 20 euro per 100 vellen A4 transferpapier.
geschikt voor mokken en allerlei harde ondergronden.
anders kan je bij de hema op een placemat laten printen voor 10 euro... of bedoel je echt metaal/hard plastic ?
het is vrij duur... je moet een oud printertje kopen, die goed schoonmaken, speciale inkt erin die vrij prijzig is en dan het transfer papier.
ik kwam uit op 300 euro aanschaf inc redelijk wat inkt, daarna 20 euro per 100 vellen A4 transferpapier.
geschikt voor mokken en allerlei harde ondergronden.
anders kan je bij de hema op een placemat laten printen voor 10 euro... of bedoel je echt metaal/hard plastic ?
FGA --> FGW
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Ik heb op m'n werk een ColorSpan 5460 printer staan die op materialen van 2,54 cm. dik in een maximale breedte van 137 cm kan printen. Op glas, metaal, hout, pvc en noem maar op. Hier zitten zng. SolaChrome inkten in die meteen door middel van 2 UV lampen op de kop gedroogd worden.
Heb je de plaatselijke drukker al gebeld of ze dit kunnen en wat dit kost? Ik laat zelf wel eens drukwerk doen bij Paswerk. Doen het uitstekend en vaak voor een zeer beschaafde prijs 
Dido schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:51:
offtopic:
offtopic:
Balen, in Griekenland zitten

Balen, in Griekenland zitten
Dat is niet nodig als je de afdruk gewoon met drager en al op een ondergrond plakt. Het is wel aan te raden om de pigmenten te beschermen tegen UV-straling, omdat anders in enkele weken tot maanden de afbeelding gaat verkleuren. Dit kan met speciale UV-bestendige inkt en/of met een extra UV-beschermende laminaat die je eroverheen plakt.ApC_Rich schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:48:
je heb sowieso speciale inkt nodig ( dye sublimation ) , dan moet je printen op transfer papier die je daarna op het uiteindelijke product plakt.
...
Er zijn inderdaad genoeg bedrijven die voor een prijs van 20 tot 100 euro (afhankelijk van het oppervlak) een JPEG of PDF voor je op een grootformaat printer uitdraaien en gelamineerd afleveren, kijk even bij beletterings- en reklamebedrijven, standbouwers, en er zijn ook veel kopieerservice-bedrijven die het erbij doen. Vakfotografen doen het ook, maar dan iets duurder want ze besteden het meestal uit.
dat heet 'dibond', maakt zoeken op internet aanmerkelijk eenvoudiger.
Pagina: 1