8600GT passive past niet op moederbord

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
In het weekend probeerde ik een Club3D 8600GT passive te plaatsen op mijn MSI K8N-NEO-4 F, maar stuitte op een probleem. Wanneer ik videokaart probeer aan te sluiten op het moederbord drukken de koperen heatpipes van de videokaart op de condensators onder het pci-express slot op het mobo (zie foto hieronder, links van de opdruk "MS-7125). Ik krijg de videokaart niet volledig in het slot en ondervind hierdoor problemen; wanneer ik Windows Vista wil installeren, dan crasht de installatie (na het "Windows is loading" en "Microfosoft corporation" progress indicatortje crasht de installatie vrijwel direct).

Ter info:
-Wanneer ik een andere videokaart test (welke wel past) verloopt de installatie vlekkeloos.
-Wanneer ik de 8600GT in een ander systeem probeer (waarin de kaart wel past) verloopt de installatie ook vlekkeloos.
De 8600GT is dus niet defect.

Ik wil de 8600GT toch graag gaan gebruiken in mijn systeem. Heeft iemand suggesties over wat te doen?

Link naar pic videokaart: http://www.club3d.nl/inde...ad/highres/CGNX_HG862.jpg

Moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.msimiami.com/images/images_products/K8N_Neo4-F.jpg

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

mocht het echt met geen mogelijkheid passen, mocht je hem niet om willen ruilen & er geen andere passieve kaart op je pc passen. Dan zou ik toch maar is een slijptol in handen nemen en wat gaten en of sleuven in je koeler slijpen. ik heb dit ook moeten doen om mijn Sapphire Radeon 9550 van een AC te voorzien

Verwijderd

het ligt eraan of je goed bent in een beetje soldeer werk,

je kan eerst proberen of je ze een beetje kunt buigen, als dat voldoende is om hem wel passend te krijgen.
dan kan je nog proberen om ze los te maken, en ze door middel van een klein verlengend stukje koperdraad naast het slot te solderen.

De meest ideale oplossing lijkt me het verwijderen van het passieve koelblok,
en een zoektocht beginnen naar een nieuw passief koelblok.

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Andere koeler op de 8600gt plaatsen? Of misschien kan je de condensators nog iets opzij kan buigen zodat de kaart wel goed past?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je er niet vies van bent de soldeerbout te hanteren zou je de condensatoren los kunnen halen en ze plat kunnen leggen, of vervangen door lagere exemplaren, afhankelijk van hoeveel ruimte dat je hebt.

• deavatar
Ik ben een soldeer-n00b, dus dat gaat lastig worden. Ik vraag me af of de heatpipes op een fatsoenlijke manier te buigen zijn, daar ze behoorlijk dik zijn (zeker 0,5cm dik) en op een dusdanige wijze gevormd zijn dat ze lastig te buigen zijn zonder de kaart te beschadigen.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je gaat buigen heb je dikke kans dat ie gaat knikken, en dat wil je niet :).

Ik heb zelf de MSI-variant, die leidt de hitte naar boven de kaart. Door de tactisch geplaatste fan op m'n Scythe Ninja wordt m'n cpu en videokaart met 1 fan tegelijk gekoeld :).

Waarschijnlijk kun je het beste ruilen denk ik.

www.nintendocasemods.com

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Er zijn maar 2 oplossingen, of ruilen of andere koeler monteren... Van de condensatoren zou ik als ik jou was gewoon afblijven.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 13:38
het makkelijkste is ruilen
als je een andere koeler monteert ben je wel je garantie kwijt !

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• deavatar
Hmm, ik heb al wat aan de heatsink blades zitten buigen en kan hem waarschijnlijk niet meer ruilen :P Iemand interesse in een mooie 8600GT? :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Buig ze terug..

• deavatar
Ik zag zojuist een interessante passieve cooling: Cooler Arctic Cooling Accelero S1.

Voordat ik deze koop: kan iemand mij vertellen of deze heatsink "verder" van het moederbord komt te zitten dan de heatsink die standaard op mijn 8600GT zit? Dit zodat de condensator niet geraakt wordt door de heatsink.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is misschien offtopic maar ik denk dat je beter een andere passief gekoelde 8600GT kan kopen. Deze heeft namelijk maar 1GHz DDR2 geheugen terwijl de meesten 1,4GHz GDDR3 geheugen hebben. Aangezien mid-end kaarten vaak gelimiteerd worden door een tekort aan geheugenbandbreedte is traag geheugen wel het laatste wat je wil hebben.

Je kan dus beter een 256MB GDDR3 versie hebben dan een 512MB DDR2 versie. 512MB videogeheugen ga je toch alleen maar gebruiken op heel hoge resoluties en daar is een 8600GT dan weer te traag voor.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Volgens mij houd je precies hetzelfde probleem met zo'n Arctic:
http://www.xbitlabs.com/a...y/pc-x1950pro-scs3_4.html

www.nintendocasemods.com

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 13:22
ik heb interesse in je 8600gt :)

mail me eventjes als je hem nog weg wilt doen

[ Voor 43% gewijzigd door CarJunkyXL op 30-08-2007 14:22 ]

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Ik weet het niet hoor, maar die condensators mogen normaal niet boven je PCI-e slot uitkomen.
Als ik dan een ingebeelde lijn teken op de kaart wat de bovenkant van het slot moet voorstellen zie ik dat het normaal moet passen met zelfs nog speling tussen.

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/5xhs94j.jpg

Als dit bij jou dus niet past dan zijn die heatpipes niet goed gefabriceerd en kun je ze mss zelf ietsjes terug buigen. Doe dit wel rustig zodat ze NIET knikken.

Overigens is de aanrader hierboven ergens zeker neit slecht. Verkoop deze kaart en koop je een kaart met GDDR3 ram ipv DDR2.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 21:44
gewoon omruilen lijkt me het makkelijkst

Verwijderd

!GN!T!ON schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:21:
gewoon omruilen lijkt me het makkelijkst
Beter lezen, dat kunt dus niet meer.

@ TS, je moet een keuze maken, of knutselen. Of een nieuwe koeling, welke koeling weet ik niet precies (omdat ik natuurlijk niet weet wat wel en niet past) maar dat is een kwestie van zoekwerk :)

• deavatar
Ik zal hem te koop aanbieden. Koop ik gelijk een kaart uit een hogere prijsklasse, hoef ik die minder snel te vervangen ;)
Pagina: 1