[Showcase] Capoeira

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Vandaag was in Emmen het Full Colour festival. Dat hield een flinke berg aan culturele activiteiten in, het weer was heerlijk en al het eten nog lekkerder. De Capoeira demonstratie trok aardig wat kijkers en ik heb mijn best gedaan de acrobatische toeren mooi op de plaat te krijgen.
Comments graag :)

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/cap/cap1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/cap/cap2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/cap/cap3.jpg

Deze foto vond ik er net niet bij passen maar zet hem er toch maar even bij onder een linkje.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Geen showcase in mijn ogen. De toning is ok. Maar voegt het echt wat toe? Z/W of kleur niet gewoon mooier?

Er mist ook op elke foto wel wat. Een voet een arm, benen etc. dat is toch jammer.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01
De eerste foto vind ik best een goede plaat, de andere twee een stuk minder. Op de tweede is gewoon weinig te zien, bij de derde steken delen links, rechts en onder uit het kader.

De ruis in het zwart vind ik storend. Dit is met wat photoshop-werk wel weg te halen. Heb je de platen (lokaal) verscherpt? Het gezicht kan denk ik wel wat USM gebruiken.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
jammer dat het er maar 3 zijn, en jammer dat de tweede eigenlijk niks laat zien.

De bovenkant van het hoofd van de beste man vind ik niet zo heel boeiend.

Belichting en toning is wel erg netjes :)

ow en persoonlijk zou ik iets minder gecropt hebben, echter kan ik me voorstellen dat je dan te veel afleidende omgeving erbij hebt.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Croppen heb ik amper gedaan, alleen bij de eerst een kleine beetje aan de onderkant omdat er iets op de grond lag. Dat er ruis in het zwart zit heb ik zelf niet gezien, ik gebruik overigens een crt en soms gebeurt het wel dat het een stuk duidelijker zichtbaar is op een tft, ik had noise-ninja er overheen kunnen gooien maar dat gaat dan weer ten koste van het detail en dat wilde ik niet.
Verder zijn ze wel verscherpt (mbv highpass filter) en heb ik redelijk bewust geen overzicht shots gemaakt, het onderwerp in het midden met precies genoeg ruimte er omheen is ook zo afgezaagd en doet af aan de spanning van de foto en de inspanning die ik naar voren wilde brengen. En zo als BasieP al zegt, de omgeving was niet echt eentje die je er duidelijk bij op wilde hebben.
Misschien dat jullie actiefoto's verwachtten die makkelijk wegkijken maar dat is dus niet mijn insteek geweest.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank|A schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:17:
Er mist ook op elke foto wel wat. Een voet een arm, benen etc. dat is toch jammer.
Ik zie niet helemaal waarom je foto 4 er niet bij vind passen, maar tja, wie ben ik.

Ik ben het wel heel erg met The Alchemist eens. Ik vind de foto's allemaal veel te krap gekaderd. Foto één is wel redelijk maar ook daar valt een stuk van de voet weg. Wat mij betreft gewoon heel erg jammer.

Afgezien van dit soort dingen snap ik overigens wel dat je het een showcase noemt en ik kan me ook goed voorstellen dat jij wel heel tevreden bent met deze foto's. Ik hoop alleen dat jij ook snapt dat wij er hier en daar wat anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet, ik vindt ze goed gelukt. Goede toning en als die mensen zo lopen te springen al knap dat je toch een interessante picture heb kunnen maken. Wat mij betreft mag dat showcase wel blijven staan, heb er zeker mindere gezien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wel of geen showcase, dat is haast religie, er worden oorlogen om gevoerd maar niemand heeft hard bewijs. Wel staat er in de FGS policy een minimum van 4 foto's omschreven, dus het is het handigst om het linkje ook gewoon zichtbaar te maken.
Ik vind de foto's ook wel erg krap geschoten. Bovendien heb ik begrepen dat capoeira een gestileerde vechtsport is, dus ik vraag me af waar de tegenstander is. Er zit (on)behoorlijk veel ruis in de donkere achtergrond. Zou zo maar kunnen dat de verscherping daar geen goed aan heeft gedaan. Selectief verscherpen en de achtergrond wat zwarter maken? Nummer 2 (nouja, de middelste ;)) vind ik de minste. De actie lijkt vooral naar binnen gekeerd en de crop lijkt niet logisch, omdat er aan de linkerkant nog zo veel ruimte is. Nummer 3 zou als solo wmb zo in de showcase kunnen (na eerdergenoemde bewerking), vooral door de expressie in het gelaat. Ik vraag me alleen af, of de foto niet nog sterker wordt door aan de bovenkant wat weg te laten, zodat er boven de broek geen achtergrond meer zichtbaar is, maar daar heb ik vaker last van ;).
Pagina: 1