Toon posts:

Beter beveiligen van mijn laptop d.m.v. gadgets/hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Over 1 week ga ik beginnen als student waarbij ik voor school (Communication and Multmedia Design) een laptop aan heb moeten schaffen.
Nu heb ik mooi een mooi hp9595 systeempje gekocht en wil deze nu graag protecten tegen diefstal. Nu wil ik graag weten of er gadgets op de markt zijn die het beschermen van mijn laptop beter kunnen maken?

Denk iets aan een apparaatje dat gaat piepen als je er 10meter vandaan ben ofzo of misschien nog wat andere hardware wat het stelen ervan bemoeilijkt.

Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier over hardware en niet over backups en software ;)

Alvast heel erg bedankt/

Met vriendelijke groeten,
Ronald

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.queenspress.com/archives/features/2002/0308/feature2-0308.gif

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
:9 :D :9 Iets beters bestaat niet.

Jah je hebt wel van die soorten slotjes maar meer weet ik ook niet

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Idd. Gewoon een slot met zo'n kabeltje eraan gebruiken. Die krijg je niet zomaar los. Het nadeel is wel dat je hem altijd ergens aan moet leggen dan maar het is wel veilig.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kensington Lock inderdaad.

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik weet dat Trust apparaatjes heeft die als je er een bepaalde afstand van de laptop verwijderd bent, gaat piepen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 18:22

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

pin_point schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:12:
Ik weet dat Trust apparaatjes heeft die als je er een bepaalde afstand van de laptop verwijderd bent, gaat piepen.
Wel leuk als je ff naar de plee moet...

Dan moet je dus of het alarm uitzetten OF de laptop steeds meenemen.

Heb zelf ook C-MD gedaan, maaruh der is ook nog zoiets als andere studenten die in hetzelfde lokaal zitten. Een van de meest onveilige momenten is bij pauze's waarbij het klaslokaal open blijft.

Kensington lock's stellen trouwens niks voor, voor mensen met een toiletrol en een schaar :s.

Als je echt bang bent voor diefstal, dan moet je hem gewoon altijd bij je hebben, simpel. Tijdens mijn opleiding zijn er laptop's gestolen van collega studenten, maar dat is allemaal gebeurd buiten school...

[ Voor 13% gewijzigd door Dukey op 27-08-2007 09:55 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dukey schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:50:
Kensington lock's stellen trouwens niks voor, voor mensen met een toiletrol en een schaar :s.
Je hebt ze ook met een cijferslot. Daar heb ik nog geen youtube-video's van gezien ;)
Pagina: 1