Foto's 'zichtbaar' terug op camera

Pagina: 1
Acties:

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Om het wat duidelijker uit te leggen zal ik eerst beschrijven wat ik tot nu toe met m'n foto's gedaan heb;

(vakantie)Foto's in RAW geschoten
RAW's met LR moved from camera to disk
All die foto's staan nu als RAW in Lightroom

Nu gingen we vandaag op bezoek bij mensen, dus ik dacht ik laat de foto's daar zien. Computer hebben ze niet, wel diverse scart aansluitingen op de TV.
Dus wilde ik de foto's terug krijgen op de mn geheugenkaartje (liefst JPG) maar wel op de camera kunnen bekijken (en daarmee dus ook op de TV).

Heb het zelf al op meerdere manieren geprobeerd maar is me tot nog toe niet gelukt.
Iemand een idee?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Je foto's staan altijd in een bepaalde map op je geheugenkaart, als je ze daar weer terug zet zou het gewoon moeten werken. Let wel op dat het natuurlijk de JPG's moeten zijn omdat je met de RAW's de bewerkingen in LR natuurlijk niet meekrijgt. Probeer ook de EXIF-info in de foto te laten zitten en uiteraard de originele resolutie te gebruiken om het je camera zo eenvoudig mogelijk te maken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb de foto's uit LR geexporteerd, zoveel mogelijk origineel gelaten (naam was al veranderd, maar qua compressie en grootte alles origineel gelaten) en toen in de DCIM map op mn geheugenkaartje gezet.

Maar de camera zag ze mooi over het hoofd...

• Zoefff
  • Laatst online: 15:17

Zoefff

❤ 

Kaartje in je camera formatteren, en dan foto's weer in de map terugzetten? Test anders eens wat er gebeurt als je gewoon een foto als JPG schiet, een beetje bewerkt in Photoshop, en dan weer terugzet. Wellicht dat je camera (400D?) het heel naar vind als je dingen aanpast...

Mijn D70 heeft er in ieder geval geen problemen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 26-08-2007 23:33 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Wat wel eens voor wil komen, is dat de camera geen extern gemaakte jpg-tjes kan laten zien omdat de camera daar niet compatible mee is. Ik heb hetzelfde wel eens gehad met mijn ixus. Ik wilde de foto's laten zien die van de ixus af kwamen en had ze daarom terug gezet op de geheugenkaart, de foto's die ik gedraaid had met software op mijn computer werden niet getoond omdat die door het draaien een ander jpg formaat hadden gekregen. De niet gedraaide foto's werden wel getoond.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je moet ze wel in het mapje (bv) 100CANON terugzetten en niet in de dir DCIM

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Je kunt in Lightroom ook het origineel exporteren (zelfde als de files direct uit de lightroom folder kopiëren.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Met ZoomBrowser (canon's eigen software) kun je naast foto's van je kaart afhalen, ze er ook weer opzetten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik had dat laatst met men 5d, jpegs erop gezet, en toen zei die;

"cannot playback image"

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Als ik met mijn D50 de foto's iets bijsnij en weer terug op de camera zet speelt hij deze ook niet af.

Less is more

Pagina: 1