berekening effectieve moderatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
bij een eigen post zag ik dit staan in het moderatiepopupje:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/1572/naamloosys2.jpg

hoe komt de effectieve score op -1 als de gemiddelde score -0,3 is? Is dat een fout, of zitten er dingen in het moderatiesysteem die ik niet weet?
Normaal gesproken worden de scores gewoon afgerond, en bij x,5 omhoog. In de FAQ kon ik er niets over vinden.

/edit
ik zie nu ook dat mij post niet meer zichtbaar is in de hoofdtread, door een admin edit ergens in die draad. Maar mijn post staat niet op -2. Hoe kan dat dan?

[ Voor 23% gewijzigd door diederik77 op 26-08-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
hij is gepowermod naar -1, kennelijk krijgt de poster dit niet te zien.....

edit: staat natuurlijk op de plek waar bij jou staat dat je je eigen reactie niet mag modereren, kennelijk kunnen er niet meerdere texten onder elkaar staan

[ Voor 51% gewijzigd door Arne op 26-08-2007 23:08 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

crisp

Devver

Pixelated

Powermods hebben de mogelijkheid een bepaalde score te fixeren. In dit geval is jouw post gefixeerd op -1 en zijn verdere moderaties ook niet meer mogelijk.

De reden dat hij niet meer in de thread te zien is is omdat de parent-reactie verwijderd is (op -2 gezet) - daarmee verdwijnt ook de hele thread uit zicht (en terecht, die thread was volkomen off-topic en bevatte voornamelijk flames en ongefundeerde uitspraken over het moderatiesysteem).

[ Voor 50% gewijzigd door crisp op 26-08-2007 23:14 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
mocht je willen weten waarom, ik denk naar aanleiding hiervan.

@crisp: zou het niet duidelijker zijn als de powermod-tekst prioriteit heeft op de tekst dat het je eigen reactie is? zou het imho een stuk duidelijker maken in dit soort gevallen. En nu ik toch bezig ben, misschien is het ook een goed idee om de modfaq in het moderatie-menu'tje (FP, community) te zetten? Hij is nu erg moeilijk vindbaar.

[ Voor 54% gewijzigd door Arne op 26-08-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad is de reactie gefixeerd bij het verwijderen van de hele rits met posts die totaal niets met het nieuws te maken hadden. Je bijdrage was goed bedoeld, maar ook die ging over het moderatiesysteem, en is dus niet de bedoeling @ FP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03

crisp

Devver

Pixelated

arne schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:14:
@crisp: zou het niet duidelijker zijn als de powermod-tekst prioriteit heeft op de tekst dat het je eigen reactie is? zou het imho een stuk duidelijker maken in dit soort gevallen.
Nee, als je de powermod melding 'voorrang' zou geven dan impliceer je daarmee dat als de score niet gefixeerd zou zijn je hem misschien wel zou kunnen modereren, hetgeen niet het geval is.
En nu ik toch bezig ben, misschien is het ook een goed idee om de modfaq in het moderatie-menu'tje (FP, community) te zetten? Hij is nu erg moeilijk vindbaar.
Goed idee, ga ik fixen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
crisp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Nee, als je de powermod melding 'voorrang' zou geven dan impliceer je daarmee dat als de score niet gefixeerd zou zijn je hem misschien wel zou kunnen modereren, hetgeen niet het geval is.
Volgens mij was hij niet gefixeerd (of het is veranderd), want nu staat mijn reactie wel op +0. (nog steeds gemiddeld -0,3, maar effectief nu 0)

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties. Het was me niet duidelijk dat ik gepowermod was, dus misschien is het toch een idee om dat op een of andere manier duidelijk te maken? Ik vind het wel fijn om dat te weten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
hij is nog steeds gefixeerd door een powermod, maar nu op 0...

Pagina: 1