Toon posts:

XP Drivers voor HP Pavillion dv6361eu

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een paar weekjes geleden een HP Pavillion dv6361eu notebook gekocht en standaard heel mooi MS Windows VISTA pre-installed.
nu heb ik een nieuwe HDD (ook een 160 GB Sata schijf) gekocht om daar XP op te zetten (ik ben niet zo dol op multiboots) XP is prima geinstalleerd, maar ik kan op de HP site dus niet het volledige driver pakket voor deze notebook vinden (ben nu anderhalve dag bezig)
heeft iemand toevallig een XP driver cd of een XP drivermapje in zijn/haar bezit of een url waar ik alsnog de XP drivers kan downloaden?
Ik wil graag XP draaien omdat ik nog niet tevreden ben over Vista

mvg
Marc

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:44
als je gewoon even per onderdeel opzoekt van welke fabrikant het komt kan je meestal van hun website rechtstreeks wel de xp driver downloaden (bv een intel wireless kaart: www.intel.com etc)

Verwijderd

Topicstarter
is er geen makkelijkere manier om de drivers gewoon simpel als auto install cd (zoals bv. asus al zijn notebooks levert?)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de oplossing een tijdje geleden gevonden, je kunt bij HP via een CHAT interface de helpdesk benaderen, die hebben een FTP opgezet gedurende 2 uur zodat ik de benodigde drivers kon downloaden dikke plus voor de helpdesk van HP

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:24:
ik heb de oplossing een tijdje geleden gevonden, je kunt bij HP via een CHAT interface de helpdesk benaderen, die hebben een FTP opgezet gedurende 2 uur zodat ik de benodigde drivers kon downloaden dikke plus voor de helpdesk van HP
maar dan nog is het wel gaar dat die drivers niet gewoon via de site gevonden konden worden ? maar op een tijdelijke ftp gegooit worde :P

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een punt, maar op zich is het logisch dat er weinig xp drivers online staan, want de notebook werd geleverd met Vista

top dat de xp drivers er zonder problemen binnen een minuut online gekwakt werden.

Verwijderd

Ey,

Ben voor een kameraad op zoek naar de zelfde drivers, heb je die toevallig meer info over de drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:34:
Ey,

Ben voor een kameraad op zoek naar de zelfde drivers, heb je die toevallig meer info over de drivers?
ik kan de drivers evt naar je toe mailen... ik heb ze hier nog ergens liggen. 't enige probleem is dat naar mijn idee de BT drivers niet helemaal naar behoren werken (althans naar mijn wensen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 19:04 ]

Verwijderd

Het is misschien een topic kick, maar ik ben ook op zoek naar precies dezelfde drivers.

Ik heb na een dag zoeken wat drivers gevonden en toen kwam ik bij dit topic
Momenteel mis ik bij apparaatbeheer nog drivers voor:
Ander PCI-brugapparaat
Coprocessor
Onbekend apparaat
PCI Device
SM-buscontroller

Als iemand me de drivers zou willen sturen door bijvoorbeeld mail of een paar linkjes te geven zou ik erg blij me zijn

Verwijderd

Wij hebben er hier ook regelmatig mee te maken. We leveren HP systemen aan klanten, en we zien liever (nog) geen Vista systemen in door ons beheerde omgevingen. Met HP kan het twee kanten op: Je kunt mazzel hebben en bij de machine een downgradepakket ontvangen waar alles in zit, of je hebt pech en je mag het verder zelf uitzoeken.

In het laatste geval, en dat komt vaak voor, blijf je na veel zoekwerk op de HP site inderdaad nogal eens zitten met componenten die onbekend zijn, en waarvoor je dus ook niet gemakkelijk drivers kunt vinden. Ikzelf ben erg tevreden over het programma Everest. De gratis versie (niet geschikt voor PC's die al in een domein hangen) wordt helaas niet langer ondersteund, en de laatste versie kan niet omgaan met chipsets die een ICH8 southbridge of hoger hebben. Als je southbridge minder recent is kan everest wel zien wat je allemaal aan hardware aan boord hebt, en kun je bij de fabrikanten zelf je drivers zoeken.

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 15:15
Probeer deze how-to eens, heeft mij erg geholpen met een laptop uit de DV9000 serie.
http://www.fastfs.com/help_pages/hp%20downgrade.htm

Verwijderd

Shizzar heel erg bedankt de link heeft me heel goed geholpen. Ik heb nu een werkende laptop, alleen mis ik nog drivers voor:
Ander PCI-Brugapparaat
HP Integrated Module

Iemand een idee welke dat precies zijn?

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Ander PCI-Brugapparaat.

Kijk even bij meer informatie.(details)
Misschien is het een ACPI zoja dan heb ik die driver wel voor je.

HP Integrated Module

Misschien iets te maken met een remote?
Worden volgens mij bij die serie geleverd.
Het is maar een gokje hoor!

Verwijderd

De Integrated Module bleek de BlueTooth functie te zijn.

Als ik kijk bij Details van Ander PC-brugapparaat word ik niet echt ergens wijzer van. Er staat vrij weinig maar bij Apparaatinstantie-id staat bijvoorbeeld:
PCI\VEN_10DE&DEV_0269&SUBSYS_30B7103C&REC_A3\3&13C0B0C5&0&A0

En de andere vlakken staan wat iets verschillende dingen maar bijna allemaal hetzelfde beginned.
Er staat ook nog wel wat bij Huidige energie status maar ik denk dat julie daar al helemaal niks aan hebben.

Edit:// Na wat gebruiken van de laptop viel mij op dat ik de NIC mis. Neem aan dat het de drivers voor mijn netwerk kaart zijn die ik nog mis :)?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 01:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zijn VENdor codes en DEVice IDs die daar genoemd worden, misschien dat dat nog een aanknopingspunt kan zijn voor je? :)

10DE is een Vendor ID voor NVidia overigens. De DEV_0269 code zou dan voor de nvnetbus drivercomponent zijn, en dat is een netwerkdriver file.

Klopt aardig met wat je al zegt dat je geen netwerk hebt dus :)

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 13-04-2008 01:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Oke, de laatste drivers heb ik van een vriend gekregen. Ik begon er toevallig over en hij was ooit met hetzelfde bezig, na even zoeken vond die de drivers, ze waren inderdaad van Nvidia.

Alles werkt nu na behoren.

(De volgende die toevallig op dit topic uitkomt en hetzelfde zoekt, PM me maar ik heb de drivers bewaart op een USB stick.)
Pagina: 1