Linksys WRT54G + Sweex wireless PCI LAN = traag

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05
Zoals titel laat blijken werkt de draadloze verbinding verre van geweldig. Er zit ook een macbook aangesloten op hetzelfde netwerk die vrijwel geen problemen heeft met wireless internetten.

Het is een algemene traagheid bij het zoeken naar websites, beginnen met downloaden en downloaden op zich. Het lijkt erop dat het zit tussen de Linksys en de Sweex want de bereikbaarheid van de router via de Sweex is ook soms traag (192.168.1.1).
De pc waar het om gaat draait XP.

Ik heb al verhalen gehoord van mensen die zeggen dat Sweex en Linksys samen niet zo goed werkt, kan iemand dit bevestigen? Signaalsterkte is atm uitstekend, maar slecht 5-11mbps van de 54. Er zit 1 muur en ongeveer 5 meter tussen.

Heb de firmware maand geleden geupdate van de router en ook nieuwere drivers gedownload voor de Sweex, dit had echter een averechts effect.

Iemand een idee?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35

3DDude

I void warranty's

Je zegt het zelf al, die macbook van jou heeft geen problemen; "Dus dan ligt het niet echt aan je linksys aangezien die een goede verbinding wel kan maken met je macbook!"
Dus ik zou het probleem zoeken bij die Sweex ( dit is overigens wel een Budget merk..) en deze vervangen voor een Linksys kaart ?

Be nice, You Assholes :)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 02:07
Tja, Sweex is nou niet wat je zegt een super merk... er zijn eigenlijk weinig klachten over de wrt54g, dus denk dat je het probleem toch bij de Sweex kaart moet zoeken. Mede omdat je zegt dat de MacBook het wel gewoon goed doet! FF ander merk kaartje halen zou ik zeggen, Linksys of Sitecom of zo.

edit: Iets sneller typen dus... maar lijkt me wel duidelijk dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The_MAN op 26-08-2007 22:20 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05
Mja helaas had ik dat vermoeden ook al. Echter houd ik er niet zo van om elke keer wat nieuws te kopen als iets niet lekker functioneert. Daarom heb ik wat geklooid in de setup van de linksys.

Frame Burst op Enabled
Minder gebruikte Channel voor netwerk
Router rechtop (verticaal) gezet
Beacon Interval verlaagd van 100ms naar 5ms.

Tot nu toe houdt het netwerk zich goed. 500Kb/s en een snellere reactie op het openen van pagina's :)