Laptop videokaarten (welke laptop?)

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop met een niet al te hoge prijs (laten we zeggen een budget van 1000 Euro) maar die toch z'n mannetje staat op gaming gebied. Maar elke keer als ik een laptop zie in de range van 800 - 1000 Euro wordt de videokaart door tests en ervaringen volledig afgebrand als het op gaming aankomt.

Nu hoef ik geen FEAR en Bioshock op de hoogste resolutie te spelen, met alle toeters en bellen aan. Maar het zou leuk zijn ALS het er al op draait, en dan niet in de laagste resolutie. Belangrijkste voor mij is dat ik WoW er goed (en het liefst in een goede resolutie en wat opties aan) op kan draaien. Andere spellen zou leuk zijn, maar is toch bijzaak.

Nu kreeg ik gister een krantje van BCC, en daar stond 1 laptop in die m'n aandacht trok (vooral ook vanwege z'n 17" beeldformaat:

ACER 402G32MI
AMD Turion 64 x2 TL58 Processor
17 Inch beeldscherm
2048 MB geheugen
nVidea GeForce Go 8400M GS 256MB videokaart

En dan nog wat specs die minder van belang zijn voor gamen, maar goed... :P

Wat ik me dus afvroeg: Gaat WoW hier sowieso goed op draaien en wat kan ik met andere spellen, zoals FPS en RTS games?

En hoe verhoudt de videokaart zich tot mijn (toch al gedateerde) ATi X800XT, waar WoW uitstekend op loopt, en veel FPS spellen ook? Helaas ben ik al maanden niet meer thuis op de videokaarten markt, en zeker niet op de markt voor laptops.

Dit is eindelijk een laptop die binnen het budget valt met imo goede specs. Dus ik hoop dat deze wel voldoet aan mijn verplichtingen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Informatie over de videokaarten kan je op GoT search & Google opzoeken. Genoeg benchmarks en reviews waarmee je kan kijken of de videokaart goed voor je doelen zijn.

Bijvoorbeeld:
Mid-range Video Cards

Mid-range video cards have enough power to play the latest games at comfortable and enjoyable settings. You won't be able to push the settings to maximum, but overall are well-rounded cards. They do not produce a lot of heat nor require a lot of power, and can be found in notebooks from 12” to 17”.

From lowest to highest performance:

Quote:
Nvidia GeForce Go6400
ATI Mobility Radeon X600
Nvidia GeForce Go7400
ATI Mobility Radeon X1400
ATI Mobility Radeon X1450
Nvidia GeForce 8400M-GS
The newest card here is the Nvidia 8400M-GS. It is DirectX 10 compliant and has a 64-bit memory bus.

The Radeon X1450 is a die shrink of the X1400 and does not offer any additional performance increases. It only consumes slightly less power and produces less heat than the regular X1400 as a result of the die shrink.
Bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

Als je echt lekker wilt gamen zou ik toch voor een hogere kaartje gaan. Mijn kaart (X1600) is sneller dan die 8400, en echt lager dan dat zou ik zeker niet gaan. FPS als BF2 draaien er nog op (med. settings) en nieuwere games zullen er zeker niet soepeler op draaien.

Nuttige links:

CSL FAQ

Wat is er nu anders in CSL?

http://www.gerwinhoogsteen.nl/notebookfaq.pdf

http://www.google.nl/

etc.

[ Voor 17% gewijzigd door BoyzNDaHood op 26-08-2007 22:06 ]