[XP] Hoe driver dump_IdeChnDr.sys verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik ben aan een schoning van mijn systeem begonnen. Nu staat in de lijst met drivers een driver getoond door

dump_IdeChnDr.sys "C:\WINDOWS\System32\Drivers\dump_IdeChnDr.sys Echter de file staat daar niet.

Plaatje (breed!)

Dus geeft hij ook geen goede file proporties weer. Waar komt deze entry vandaan?
Programma's die ermee verband kunne houden:
-VMWARE server--> maar andere vmware drivers worden wel goed geïdentificeerd.
-Daemon tools -> heb ik wel nodig
-Truecrypt (denk ik niet_

Kan de driver niet vinden in devmgmt.msc -> show hidden devices en ook niet in de registry.

Software waar ik nog moet induiken, maar onwaarschijnlijk.
-Sonic drivers. Ik heb alle sonic software reeds met install/remove verwijderd en nog staan er andere sonic driver in het lijstje.
-starforce verwijderd door file te renamen, (Bijeffect: machine shut down nu in 30 seconden ipv 3 minuten) :*)

Ik ben dus op zoek om mijn DVD access drivers zo schoon mogelijk te maken aangezien het niet lukt mijn eigen onbeveiligde, maar licht beschadigde dvd-R video in te rippen met Isobuster en soortgelijke tools. Mijn huidige probleem is dus een vreemde "dump driver" :?

Verder heb ik geen reden om aan te nemen dat mijn machine virussen ofzo heeft. Eerder beveiligingssoftware/anti-copieer software die in de weg zit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Mijn eerste google zoekresultaat (http://www.greatis.com/appdata/n/d/dump_idechndr.sys.htm) geeft aan het bestand in kwestie een systeem driver voor de IDE is. Ik weet niet hoe betrouwbaar deze website is, dus ik kan je geen garanties geven.

Rest de vraag: Waarom wil je ongebruikte drivers van je systeem verwijderen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Toolmaker schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:35:
Mijn eerste google zoekresultaat

...
Rest de vraag: Waarom wil je ongebruikte drivers van je systeem verwijderen?
Ja, die had ik ook gegoogled, en verder nog tientallen resultaten van andere mensen waar die in logs/ (hijackthis met name) en chashlogs genoemd wordt. Wordt ik niet wijzer van.

Tegenvraag: waarom wil een echte tweaker ongebruikte drivers op zijn systeem laten staan. :*)

Ik heb dus DVD lees problemen. en dat op een zelfgebrande dvd die redelijk speelt op een recente stand alone speler. Om software problemen uit te sluiten ben ik mijn systeem gaan opschonen. Niet helemaal zinloos als je die starforce site uit mijn startpost leest.

Ander probleem dat ik heb zijn lange shutdown tijden en hibernate problemen. Systeem schonen is een mogelijke oplossing. (Ik doe niet aan reinstalls, dat is niet echt!)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Het kan ook zijn dat het een gedeinstalleerde driver betreft waarvan een deel nog in het register is achter gebleven. Zoek eens in je registry naar deze driver. Misschien dat daar nog meer info staat over de fabrikant. Je kan de registry keys weggooien, maar wel zou even een exportje maken voor het geval dat...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Jake Bullet schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:53:
Zoek eens in je registry naar deze driver.
Check
leuk_he schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:21:
Kan de driver niet vinden in devmgmt.msc -> show hidden devices en ook niet in de registry.
double check. :>

Hij staat er echt niet in. Vreemd.

(en een beetje registry hacken is me echt niet vreemd hoor)

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Oeps! 8)7 overheen gelezen... 10 keer achter elkaar in de Vogelrok in de Efteling heeft z'n sporen na gelaten :X

En als je delen van de naam opzoekt? En soms staat hardware info in binaire sleutels en dus onvindbaar als je op de string zoekt. Volgens mij klets ik hier onzin. Maar goed, ik heb het tooltje net gedownload, en ik heb ook een "Unknown" er tussen staan (as2ldn31.sys en dump_iastor) .

Zoek eens op IdeChnDr.sys of alleen IdeChnDr?

[ Voor 26% gewijzigd door Jake Bullet op 27-08-2007 00:01 ]

Pagina: 1