[Vista] chkdsk herkent beschadigde disk/partitie niet

Pagina: 1
Acties:

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik was vanmiddag een bestand aan het kopieren vanaf mijn 2e partitie naar mijn 1e partitie, en in de laatste 226mb krijgt ik dus een device I/O fout.

Vermoedend dat mijn filesystem een inconsistentie had heb ik chkdsk uitgevoerd, en deze rapporteerde weinig spannends. Het file systeem was in orde. Vervolgens nogmaals geprobeerd, zelfde probleem. Maar even defrag gestart op het fs in de hoop dat die een fout zou vinden, helaas.

Mijn vraag is: Wat zijn nu goede tools om mijn disk verder te diagnostiseren? Mijn copy van Acronis Disk Director maakt gewoon gebruik van chkdsk. Ik zou evt. Hiren's Boot CD kunnen downloaden en proberen daar een tool van te pakken, maar ik heb geeen flauw idee of ik uberhaupt NTFS kan controleren met deze CD.

Enig idee wat ik zou kunnen proberen om dit te herstellen? Het betreft hier een HP Pavilion DV6132 laptop, dus de schijf eruit trekken wordt wat lastiger(maar niet onmogelijk).

Toolmaker

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
ik heb zo'n dergelijke probleem gehad met een externe schijf, waarvan de mft beschadigd werd en de inhoud als het ware onbruikbaar is geworden.

Ik heb met een emergency bootdisk [ihavethepassword v38] het probleem kunnen verhelpen met een wat uigebreidere versie van chkdsk:

http://www.chall.plus.com/winpe/chkdsk-gui/chkdsk-gui.zip

kijk maar of het helpt.

Souheil

• Toolmaker
Ik heb chkdsk al vanaf de commandline met /X /F uitgevoerd, maar daarbij hangt ie op stap 4, het doorlopen van de bestandsgegevens. Hij stopt met uitvoeren... Zelfde als ik vanaf de GUI versie in Windows zelf uitvoeren. Als ik alleen de sectoren scan en check dan werkt het wel. Ik kreeg de melding dat er bestanden waren gevonden en herstelt, maar er is geen map Gevonden en nog steeds krijg ik fouten bij benaderen van het bestand.

Ik ben nu Ultimate Boot CD for Windows aan het binnenhalen, en eens zien wat die voor me kan doen.

• Toolmaker
Dit lukte niet helemaal met downloaden... 2x corrupte installer. Ik geef het op voor vandaag, en ga morgen verder.

Nog tips for utilities die ik bij voorkeur in Windows kan draaien?