3x 100Mb = 300Mb?

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 12:45

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik had geen idee hoe ik dit in de titel moest beschrijven, dus heb ik er maar iets van gemaakt.

Het gaat over het volgende.
Stel, ik heb een server aan een Gigabit switch hangen, met een Gigabit kabeltje.
En ik heb aan die switch ook 3 workstations hangen met een 100 Mb kabeltje.

Praten die workstations dan allemaal tegelijk met de server en gaat over het server kabeltje dan in theorie 300 Mb/s?

Ofwel, als ik allemaal Gigabit kabeltjes zou gebruiken, kunnen die drie workstations dan in theorie maximaal met 333 Mb/s met de server praten?

MSX 2 rulez more

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja in theorie wel ja

Wil je overigens meerder netwerkkaartjes gebruiken om 1 verbinding te maken. Dan moet je switch portchanneling ondersteunen en moet je netwerkkaart dit ook kunnen. Intel heeft hier software voor en de meeste kaarten van intel kunnen dit ook.

[ Voor 85% gewijzigd door raymonvdm op 26-08-2007 21:25 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
Yup. Één en ander is afhankelijk van de throughput die je netwerkkaarten kunnen leveren. En ook de backplane van de Gigabit switch moet voldoende capaciteit hebben om 3Gb/s te halen.

Één van de vereisten is wel dat je werkstations via de drie verschillende IP- adressen die de netwerkkaarten hebben communiceren met de server, want anders deel je gewoon de bandbreedte. Als je een managed gigabit switch hebt kun je misschien door middel van trunking/ bonding/ link aggregation één grote link van 3Gb/s maken.

[ Voor 47% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2007 21:09 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-03 23:10
Ja, een goede swich kan in principe zijn port-snelheid non-blocking leveren.
Dus als je workstations elk op een andere switch-port zitten zal de switch zeker niet de blokkerende faktor zijn...en naar de clients toe elks netjes 100Mbits/s leveren...

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
en in praktijk? stel dat de server 3 simultane verbindingen van 100mbit over zijn schijven kan leveren, is het dan niet zo dat je in een switched verbinding zit, en dat de ene pc dus moet wachten tot de verbinding switch - server weer gesloten is?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hebt altijd verbinding hoor het is echt niet zo dat er baantjes gemaakt en verbonden worden. Als je data wil sturen. Aan de hand van het destination mac adres wotrd het pakket via een bepaalde interface naar buiten gestuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door TrailBlazer op 27-08-2007 07:37 ]

Pagina: 1