[WOL] PC start op zonder reden.

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hallo allemaal,

Ik heb in het BIOS van mijn Asus P4C800 Deluxe ingesteld dat PCI-devices de machine 'wakker' mogen maken. Dit heb ik gedaan omdat ik middels een WOL-script op mijn XBox mijn PC aan kan zetten zonder uit de bank te hoeven komen. (tjsa, ik weet het)

Sinds ik deze BIOS optie aangepast heb start mijn computer nu ook vaker op als dat niet de bedoeling. Als ik 's-morgens beneden kom dan staat ie al aan, en ook na een dag weg geweest te zijn staat ie aan.

In het BIOS van mijn moederbord heb ik de FireWire, en RAID-controller uitgeschakeld staan, dus blijven de geluidskaart (onboard), de netwerkkaart (onboard), de ide en sata-controllers (onboard) en wellicht de usb-controllers (met randapparaten) over...

Heeft iemand een idee wat mijn pc aan kan zetten zonder dat ik dat wil en doe?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 20:57

CoolGamer

What is it? Dragons?

Netwerkkaarten willen ook nog wel eens zorgen dat de computer opstart. Misschien kan je wake-om-lan optie uitzetten in de netwerkkaart.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Beste Bart,
Ik heb dit ook gehad, wel even schrikken, lig je in bed gaat je pc zo opeens 's nachts aan:p
Ik heb 2 internet poorten op m'n pc zitten, 1 van de netwerk kaart en 1 op het moederboard volgens mij.
Moet je ff de internet kabel omwisselen.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 20:57

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dan stond bij jouw ook op 1 van de poorten wake-on-lan aan en had je dat uit kunnen zetten, zodat je niet had hoeven wisselen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Bart©
TheCoolGamer schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:29:
Netwerkkaarten willen ook nog wel eens zorgen dat de computer opstart. Misschien kan je wake-om-lan optie uitzetten in de netwerkkaart.
Het is juist de bedoeling dat WOL aan staat, daarmee kan ik mijn computer dus aanzetten vanaf mijn Xbox.
Ik heb het probleem volgens mij al gevonden. In de eigenschappen van de netwerkkaart stond ingesteld dat de computer ingeschakeld kan worden door een "Wake-up Frame" èn een zogenaamd 'Magic Pakket'. Ik heb deze optie aangepast zodat de computer alleen met een 'Magic Packet' opgestart kan worden en vanmorgen was de computer nog gewoon uit zoals de bedoeling was. Het Xbox-script werkt ondertussen nog steeds.

Thanks!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bart_NL schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:47:
[...]

Het is juist de bedoeling dat WOL aan staat, daarmee kan ik mijn computer dus aanzetten vanaf mijn Xbox.
Ik heb het probleem volgens mij al gevonden. In de eigenschappen van de netwerkkaart stond ingesteld dat de computer ingeschakeld kan worden door een "Wake-up Frame" èn een zogenaamd 'Magic Pakket'. Ik heb deze optie aangepast zodat de computer alleen met een 'Magic Packet' opgestart kan worden en vanmorgen was de computer nog gewoon uit zoals de bedoeling was. Het Xbox-script werkt ondertussen nog steeds.

Thanks!
Yep, alles behalve de Magic Packet moet je uitschakelen bij de eigenschappen van je netwerkkaart. Vervolgens kun je met verschillende programma's een MP versturen naar het MAC adres van de desbetreffende netwerkadapter.

Verwijderd

offtopic:
Welk script gebruik je?
Het lijkt me wel leuk om dat eens te gaan proberen :)

• Bart©
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
# Wake-On-LAN
#
# Copyright (C) 2002 by Micro Systems Marc Balmer
# Written by Marc Balmer, marc@msys.ch, http://www.msys.ch/
# This code is free software under the GPL

import struct, socket

def WakeOnLan(ethernet_address):

# Construct a six-byte hardware address

addr_byte = ethernet_address.split(':')
  hw_addr = struct.pack('BBBBBB', int(addr_byte[0], 16),
    int(addr_byte[1], 16),
    int(addr_byte[2], 16),
    int(addr_byte[3], 16),
    int(addr_byte[4], 16),
    int(addr_byte[5], 16))

# Build the Wake-On-LAN "Magic Packet"...

msg = '\xff' * 6 + hw_addr * 16

# ...and send it to the broadcast address using UDP

s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM)
  s.setsockopt(socket.SOL_SOCKET, socket.SO_BROADCAST, 1)
  s.sendto(msg, ('<broadcast>', 9))
  s.close()

# Example use
WakeOnLan('00:0c:6e:7a:8d:15')

Effe mac-adres aanpassen onderaan en bestand de extensie .py geven en kopiëren naar E:\Apps\XBMC\scripts (als je XBMC daar hebt staan).

[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 27-08-2007 09:20 ]

Pagina: 1