Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Heb hier een rotprobleem met een Samsung E530. Het toestel zelf functioneert prima, maar geeft continue een roaming teken weer midden boven in het scherm. Dit is een witte 'R' in een groen vierkantje.

Nu heb ik Telfort en dat pakt soms een KPN netwerk; maar dat is toch geen roaming netwerk?

Het probleem is dus --> soms krijg ik met vol bereik ineens een disconnect en dan zie diegene aan de andere kant "omleiding actief". Als ik dan met een andere telefoon bel (ook Telfort) dan gaat het wel prima.

Ik krijg dat roaming teken gewoon niet weg en de handleiding zegt niets over wat het teken nu precies doet en hoe ik het weg krijg. Handmatig Telfort selecteren lukt ook niet, ik zie dan alleen NL KPN (waar ik overigens wel verbinding mee krijg). Staat er daarom die R? Maar dat verklaart mijn problemen nog niet :/ .

Raar probleem, maar misschien weet iemand meer?

De meeste mensen deugen!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29
Het Telfort-netwerk is overgenomen door KPN, maar je toestel blijft denken dat hij zich in het buitenland bevindt, dus zie je een R teken op het KPN netwerk... zet je telefoon dus handmatig (niet automatisch) op KPN, dan zul je ook geen probleem hebben dat de verbinding soms helemaal wegvalt.. ik weet niet of Telfort ooit nog alle simkaarten een update gaat geven? Zodat KPN als thuisnetwerk wordt gezien... Iemand die hier meer over weet?