Toon posts:

[Laptop] Opeens mindere prestaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu sinds 2 maanden een Toshiba A100-405 en dat beVIEL me prima. Alles werkte goed en de games runnen erg smooth zonder frame drops enzo.. gewoon zoals het hoort

Nou heb ik sinds gister een aantal problemen met mijn laptop. Games doen het niet meer zo goed als daarvoor, met extreme framedrops en ook mijn photoshop loopt vertragingen op.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik onderweg van school naar huis mijn laptop in mijn tas heb gedaan, en dat ie toen per ongeluk aan is gebleven. Thuisgekomen was hij aardig warm.. maar daar zit toch een beveiliging op neem ik aan?

Ik run nu PC Wizard van Cpuid.com om mijn temperatuur in de gaten te houden en m'n processor blijft tussen de 35-47 graden. Mijn cores allebei rond de 37 graden net als mijn hardeschijf...

wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

alvast bedankt!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Lege accu waardoor ie zich terug clockt? Hang hem eens aan de lader.

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan :) hangt nu gewoon aan de lader.. en verschillende opties van power saver ingesteld.. o.a. volledige stroom voorziening en gewoon helemaal uit voor volle prestaties

geen verschil :(

Verwijderd

Geen oplossing nu, maar sluit je notebook goed af, of zet deze in slaapstand. Dan ontstaan zulke problemen in geen geval.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Spyware & virussen gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
ja gedaan, zat ik ook aan te denken.. helpt niets

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
misschien dat je harde schijf gefragmenteerd is?

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

Verwijderd

Topicstarter
gewat? :P

Verwijderd

ik heb ongeveer precies hetzelfde gehad, een keer wel op slaapstand gedrukt, laptop in mijn tas gedaan. Was deze blijven hangen met slaapstand inschakelen (Win XP). naja kwam thuis, na 2 uur ook laptop zwaar traag.

bleek harde schijf half dood. alles was er nog, werkte ook nog normaal alleen trager.

tipje, download je eens HDtune, laat deze even runne
laptop hd zou rnd de 30-35 mb/s moeten zitten (5400rpm)

ik gok dat het probleem hier zit en dan dus gewoon ff bellen...

owjah, HDtune, leest ook die SMART waardes uit. van die was er toen ook een rood.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 13:31 ]

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
Ik heb precies het zelfde probleem ook een toshiba a100 serie de A100-819.
Eerst ik speelde need for speed carbon nog op medium enzovoort en nu gaat dat niet meer alles op low wil nog net. en hij start erg langzaam op enzo blijft heel vaak vastzitten.
Dit alles kwam nadat ik vista home premium over mijn xp had gezet home premium was het standaard. maar had xp erop gezet maar nu weer gewoon de vista.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb gewoon xp :)

keb HDtune gedaan.. ziet er keurig uit allemaal

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
ik hoop dat dit gewoon foutje is van xp naar vista nu ga ik nog eens vista er op zetten om te kijken of hij het nou wel goed doen.

Verwijderd

Topicstarter
tja.. maar bij mij is dat niet het geval.. xp zat er gewoon op

ik zit te denken aan een format... is dit verstandig?

omdat er geen hardware fouten verschijnen via bijvoorbeeld HDtune in de Hardeschijf en ik gewoon de nieuwste drivers hanteer..

Verwijderd

Een format is altijd wel goed. Ik doe dit minstens 1x per jaar om van alle brol af te zijn die je pc vertraagt.

Verwijderd

Topicstarter
het nare is dat ik de laptop inclusief voorgeinstalleerde windows xp mediacenter heb gekocht...

als ik format heb ik dus weer geen windows.. alleen een key voor windows xp mediacenter die onderop m'n laptop staat

:S

Verwijderd

Misschien virussen/spyware oid. Probeer idd even een reinstall van het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja reinstall wil ik wel doen.. moet ik dan reinstall + format van allebei m'n partities? of alleen reinstall van windows?

Alleen nogmaals heb ik niet de originele cd omdat de laptp voorgeinstalleerd gekocht is
Pagina: 1