[XP Home] repair blijft herstarten na kopieren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• rfoppen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-03 16:30
Wat nare probleempjes met de computer. AVG virusscanner besloot dat WININET.DLL een virus was en heeft deze in quarantine gezet. Dit resulteerde in de nodige problemen, na een aantal tips en trucks uiteindelijk een repair getracht uit te voeren.

Ik heb de "tweede" repair optie als je van de CD boot gekozen. (Dus niet recovery console, maar echt het opnieuw kopieren van systeem bestanden etc.) Op zich gaat dit allemaal goed, maar nadat repair klaar is met het kopieren van de bestanden en gaat rebooten gaat eea mis. Het eerste splashscreen verschijnt, dan de melding dat setup wordt hervat en dan........ blijft het systeem continue rebooten :( zonder het GUI gedeelte van de repair te beginnen.

Ik heb middels F8 nog wel wat opties, maar die geven allemaal hetzelfde resultaat. Een reboot, zonder echt aan te geven waarom er geboot wordt. Veilige modus geeft aan dat deze niet kan worden gestart en dat de "setup" zal worden hervat. Daarna weer de reboot, zelfde met last known godd etc.
Uiteraard is de optie "Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" ingeschakeld :? Aangezien het systeem desondanks volledig opnieuw start, lijkt het me dus geen BSOD. Verder geven memtest en chkdsk geen fouten aan.

Ik ga nu eerst maar een image trekken voor geval het helemaal mis gaat. (Wil nog een fixboot / fixmbr proberen, maar nadat ik het image heb gemaakt) Ondertussen Iemand enig idee hoe ik uit de bootloop kan komen en de repair kan voltooien?

Appels zijn geen peren

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rfoppen schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:31:
Ik heb de "tweede" repair optie als je van de CD boot gekozen. (Dus niet recovery console, maar echt het opnieuw kopieren van systeem bestanden etc.) Op zich gaat dit allemaal goed, maar nadat repair klaar is met het kopieren van de bestanden en gaat rebooten gaat eea mis. Het eerste splashscreen verschijnt, dan de melding dat setup wordt hervat en dan........ blijft het systeem continue rebooten :( zonder het GUI gedeelte van de repair te beginnen.
Je hebt voor een in-place reinstall gekozen als ik het goed begrijp?
Ook met alle benodigde drivers voor bijvoorbeeld Storage controllers (sata controllers) en dergelijke?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rfoppen
Ja, dit staat in principe gelijk aan een in-place install. Met het idee dat alle gebruikers instellingen etc worden behouden. In theorie, zou ik hierna alleen service-packs, patches ed opnieuw moeten installeren en dan is het klaar.

Wat betreft drivers, tijdens de installatie van dezelfde PC heb ik ook deze CD gebruikt. Ik heb toen geen extra drivers etc hoeven toevoegen tijdens de install. Er is sinds die tijd geen hardware bijgekomen oid.

(nog twee minuutjes en dan is het image klaar ;))

/edit 1 Image klaar; fixboot en fixmbr geprobeerd via het recovery-console maar dat mag ook niet baten. A errormessage! a errormessage! my kingdom for a errormessage!

/edit 2 FWIW Om driver problemen uit te sluiten, met dezelfde CD een installatie aan het doen op een andere partitie op deze machine. Dat lijkt zonder problemen te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rfoppen op 26-08-2007 20:21 ]

Appels zijn geen peren

• rfoppen
niemand ?

Dan maar een her-install ;(

Appels zijn geen peren