Medion 7134 tv/radio kaart in Vista

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
IK heb een (min of meer) ouwe Medion 7134 tv/radio kaart in mijn Vista computer gestoken; Vista vond zelf de drivers, maar Media Center wilde m nog niet pakken.

Daarna heb ik een MCE decoder gedownload (Arcsoft) en daarmee werkt het meteen wel goed, op één ding na: het loopt heel haperend, elke secode (o.i.d.) hangt het beeld, om dan ineens de tijd in te halen en weer te hangen.

Nieuwe drivers van de site van Medion (geschikt voor Vista) verhelpen het probleem niet, ik neem aan dat de MCE decoder ook goed moet zijn, zou niet weten wat ik daar anders mee moet doen. Wat kan een oorzaak zijn?

Een andere MCE-decoder die werkt heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 26-08-2007 19:28 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 08:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Tot zover ik weet bevat de LT/MD 7134 geen hardwarematige MPEG2 encoder. Hierdoor moet tijdens opnames het beeld softwarematig gecodeerd worden in MPEG2 (met third-party software) en weer gedecodeerd worden om het af te spelen (met Media Center). Dit is zeer CPU intensief en hierdoor krijg je haperend beeld.

Al wil je serieus TV kijken en opnemen op je Windows Vista bak, dan zou ik toch een kaart met MPEG2 encoder kopen. Een goede kaart met MPEG2 encoder is de Hauppauge 150MCE (OEM versie). Deze kan je al voor tussen de 50-60 euro krijgen.

Al wil je een programma live bekijken via je media center en een ander programma tegelijk opnemen (of twee programma's tegelijk opnemen), dan kan je kijken naar de Hauppauge 500MCE (OEM versie). In feite hetzelfde als de 150MCE, maar met 2 onafhankelijke tuners onboard.

[edit]
Al wil je de kaart alleen maar gebruiken om TV te kijken, kan je andere software proberen (zoals DScaler).

[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 26-08-2007 23:46 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 13:37
Tis alleen om af en toe wat op te nemen, maar als het hier niet mee lukt ga ik er denk ik niet eens geld aan uitgeven (alhoewel zo'n kaartje niet duur is)

Zal inderdaad het probleem wel zijn dan, tnx

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dscaler werkt niet onder Vista x64.
32bit geloof ik ook niet, want de drivers zijn niet gesigned.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8