[Vista] Mappen sharen

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 21:12
Ik zit met het volgende probleem:

Ik probeer dus mappen te sharen via netwerk, op zich geen probleem

- Geavanceerd delen (Sharenaam geven en machtingen -> iedereen)
- Beveiliging tab (iedereen + netwerk, rechten geven, lezen en uitvoeren, mapinhoud weergeven, leesmachtingen en submappen tonen, De map, submappen en bestanden)

Bij al mijn mappen lukt dit, behalve mijn muziekmap, indien ik op een client PC de hoofdmap en submap bekijk is dit geen probleem, maar een submap van een submap, krijg ik volgende melding: "U hebt niet de juiste machtingen, toegang geweigerd"

dus dit werkt: \\192.168.2.8\Muziek\Full albums
Dit werkt niet: \\192.168.2.8\Muziek\Full albums\2007

Bij een andere map bijv:

werkt perfect met zelfde instellingen over hierboven: \\192.168.2.8\Club\Film\Gezien\Animatie\

Iemand enig idee? Ik heb de muziekmap die windows standaard gebruikt, echter verplaatst naar mijn E Schijf, misschien dat deze dwars ligt?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door beOnt op 26-08-2007 19:24 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Misschien staat er in die map aangegeven dat de machtingen niet overgenomen moeten worden van mappen erboven. Staat bij Beveiliging->Geavanceerd->Bewerken->Vinkje overneembare machtingen overnemen aanvinken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 22:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik had daar ook last van. Er zit een optie in het Network and sharing center genaamd "Password protected sharing" en als die aan staat dan moet je met een met wachtwoord beveiligd account inloggen om shares te kunnen benaderen. Toen ik die uitzette werkte de 'normale' manier van mappen sharen wel op mijn systeem.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• beOnt
Dank voor jullie antwoorden, beide even bekeken, maar spijtig genoeg nog geen oplossing gevonden.

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Hoe staan de machtingen dan in die submap waar je niet in kunt komen van buitenaf?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• beOnt
TheCoolGamer schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:07:
Hoe staan de machtingen dan in die submap waar je niet in kunt komen van buitenaf?
Hier was netwerk inderdaad weg, net zoals de andere onderliggende mappen, kan ik deze allemaal in 1 keer aanpassen? (indien je de hoofdmap aangepast hebt zou hij de submappen toch ook moeten aanpassen indien ik aanvink dat hij de onderliggende mappen moet mee wijzigen?)

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dat moet in de supmappen apart worden aangevinkt, daardoor is het mogelijk dat het bij die ene map fout staat. Je moet in de machtegingen van de submap kijken of hij het overneemt van mappen boven hem.

Pagina: 1