Beste manier op servers uit te rollen?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik ben al een tijdje aan het kijken of er een goede manier te vinden is om servers uit te rollen. Ik heb de volgende pakketen gevonden waarbij het 1 en ander mogelijk is

Microsoft ADS
Microsoft WDS
Altiris Deployment Solution

Nu zou ik het liefst een aantal dingen automatisch willen laten doen. Firmware / Bios automatisch updaten. Dit doe ik nu handmatig via een bootcd van HP. Ik weet niet of dit mogelijk is? Ik zou de schrijven voor de installatie goed willen instellen. Na of tijdens de installie wil ik wat extra opties in of uitschakelen, bijvoorbeeld remote desktop.

Nu kan je dit volgensmij goed doen met ADS al betwijfel ik of hier nog ontwikkeling in zit? Microsoft WDS is het nieuwe pakket van Microsoft maar hier ben je te beperkt mee..... Altiris is volgensmij wel een redelijk pakket hiervoor maar ik heb hier nog niet mee gewerkt. Iemand ervaring met deze manier van servers uitrollen?

Verwijderd

ik vraag me toch af wat de grootte van het uit te rollen (en beheren) serverpark is.

wil je een enkele servers uitrollen, zou ik het handmatig doen, dit is het snelste, gaat het om tientallen servers kan je kiezen voor WDS, hiermee kan je ook een script laten uitvoeren na de installatie, dit script zet bepaalde dingen aan of uit, en kan dus ook unattended software installeren.

Altiris is een leuk programma, maar ook gebaseerd op PE onderdelen, het voordeel van altiris is dat het een kant en klaar pakket is, en je met WDS een heel hoop zelf moet bouwen. Daarnaast is altiris ook geschikt voor het beheer na het uitrollen, echter kan je jezelf afvragen in hoevere je software wilt pushen naar je servers.

Meestal wil je al;een je servers up to date houden, wijzigingen worden vaak toch per server handmatig uitgevoerd. SMS of WSUS is dus een goede oplossing voor het beheer na de deployment.

Ik zou zelf niet naar altiris grijpen voor servers uitrol, ik denk dat WDS jouw wensen prima kan vervullen betreffende het uitrollen.

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:32:
ik vraag me toch af wat de grootte van het uit te rollen (en beheren) serverpark is.

wil je een enkele servers uitrollen, zou ik het handmatig doen, dit is het snelste, gaat het om tientallen servers kan je kiezen voor WDS, hiermee kan je ook een script laten uitvoeren na de installatie, dit script zet bepaalde dingen aan of uit, en kan dus ook unattended software installeren.

Altiris is een leuk programma, maar ook gebaseerd op PE onderdelen, het voordeel van altiris is dat het een kant en klaar pakket is, en je met WDS een heel hoop zelf moet bouwen. Daarnaast is altiris ook geschikt voor het beheer na het uitrollen, echter kan je jezelf afvragen in hoevere je software wilt pushen naar je servers.

Meestal wil je al;een je servers up to date houden, wijzigingen worden vaak toch per server handmatig uitgevoerd. SMS of WSUS is dus een goede oplossing voor het beheer na de deployment.

Ik zou zelf niet naar altiris grijpen voor servers uitrol, ik denk dat WDS jouw wensen prima kan vervullen betreffende het uitrollen.
Het zijn inderdaad niet veel servers maar momenteel gebruiken we ADS wat helaas niet helemaal meer goed functioneert. Het is ooit door iemand in elkaar gezet die een x aantal diepgaande scriptjes gemaakt heeft. Ik ben nu dus opzoek naar iets makkelijks waarbij WDS me prima lijkt alleen zou ik de firmware en bios automatisch willen updaten. Als hier nog een simpel tooltje voor te krijgen is zou het helemaal goed zijn. Weet je toevallig nog een goede tutorial over WDS en WinPE. Op de microsoft staat het te beperkt uitgelegt (vindt ik persoonlijk :) ).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ccm1982 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:42:
Ik ben nu dus opzoek naar iets makkelijks waarbij WDS me prima lijkt alleen zou ik de firmware en bios automatisch willen updaten. Als hier nog een simpel tooltje voor te krijgen is zou het helemaal goed zijn.
Dan ben je wel afhankelijk van de hardware leverancier in kwestie ;)
Als het HP is dan hebben ze daar zelf ook oplossingen voor.
Weet je toevallig nog een goede tutorial over WDS en WinPE. Op de microsoft staat het te beperkt uitgelegt (vindt ik persoonlijk :) ).
Let wel dat WDS echt image-based deployment is, en daardoor bij HAL afwijkingen (aannemende dat je 2003 Servers ermee wil uitrollen voorlopig) tussen modellen je in de problemen kan raken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Als je HP bakken hebt, zou ik zeker voor Altiris gaan.
Vooral vanwege de Rapid Deployment Pack.
Daarmee kan je servers volledig automatisch uitrollen, van Bare metal tot volledig geinstalleerde windows zonder 1 knop aan te raken!
IN het Rapid Deployment pack zitten namelijk al Altiris jobs voor het configureren van je Array controllers, BIOS updates, etc. Ideaal! _/-\o_

Life is what happens while you make other plans.

Verwijderd

HP heeft idd eigen tools voor bios updates en instellingen.

betere handleiding dan op de site van MS en de help file in WAIK kan ik niet vinden.

aangezien het hier om geen bijzondere grote hoeveelheid servers gaat zou ik zeggen doe het lekker handmatig.

maar als er budget beschikbaar is voor altiris....
.... why not. ;)
Pagina: 1