Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huisdier tracken - hoe ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Overlaatst zag ik een documentaire over een giftige paddenplaag in Australië.
Voor hun onderzoek naar de trek hadden ze daar een antennetje van een 5tal cm op de rug van de pad gebonden. Er reed iemand rond op een quad met een grote antenne om de pad te tracken.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om iets gelijkaardigs te doen met een huisdier en een pc.(GPS?)
Ik heb hier nl. katten die na een paar jaar plots spoorloos verdwijnen. En naar het schijnt lopen katers dikwijls meer dan 10km ver dus wil ik wel eens weten waar het beestje allemaal uithangt. :)

Research hier op GoT leverde niet veel op...meestal heeft men het over een antenne die aan de computer hangt. Ik heb er een nodig die info naar de pc 'seint'. Maw ben op zoek naar de juiste technologie.

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
http://www.sparkfun.com/c...info.php?products_id=8301

Dit plus wat ducktape en hopen dat niemand uw kat steelt voor de GPS tracker }:O

beetje goedkoper dan bovenstaande post O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Corpse2 op 26-08-2007 18:00 ]

keep trying...

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
De 2 producten die hier boven worden aangehaald zijn gps loggers... dus moet je eerst je kat weer vinden, en dan kan je kijken waar hij geweest is. Het doel van de TS is op James Bond manier de kat opsporen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Klein zendertje (op de kat) en 2 richtingsgevoelige ontvangers moet niet zo moeilijk zijn.

Ontvangers zo maken dat ze zelf kunnen draaien (gewoon als een automatische satellietzoeker: draaien tot de ontvangst het sterkst is), en met de 2 ontvangers kan je een kruispeiling maken.

Alleen moet je wel een sterke zender hebben om tot 10 kilometer te kunnen werken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kwam op eBay ooit een systeem tegen met een GPS/GSM-module voor aan een huisdier/kind, en een speciaal telefoonnummer wat je kon bellen om de locatie te horen te krijgen.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 106% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:51 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Engineer schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:30:
[...]

Haha ik zie al een kat voor me met zo'n ronddraaiende radar systeem op z'n rug gebonden 8)7

Volgens mij is wat de TS wil gewoon onhaalbaar. Je kunt moeilijk het hele katteleven lang dat spul blijven opladen.. dan houd het al op. Laat dat beessie gewoon lekker vrij rondlopen en beperk je hobby dingen tot de pc / huis tuin en keuken spullen.
De kat heeft alleen maar de zender, vergelijkbaar met de zender van een radiografische thermometer/weerstation, maar dan zonder de sensoren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Voor een hond is het er al : http://www.gundogsupply.com/garmin-astro.html

Ook de kat is voorzien : http://www.environmental-...racking/cat-tracking.html

Voor meer zie Google.

[ Voor 31% gewijzigd door ODF op 26-08-2007 21:46 ]

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Ward Vr
Zjosh schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:20:
De 2 producten die hier boven worden aangehaald zijn gps loggers... dus moet je eerst je kat weer vinden, en dan kan je kijken waar hij geweest is. Het doel van de TS is op James Bond manier de kat opsporen.
Idd, maar liefst met een gratis dienst, want het GSM systeem is betalend...
Als ik het goed begrijp is er 'op' de kat dus altijd een GPSsysteem nodig, voor de plaatsbepaling, en dan nog een draadloos systeem om die data naar de mens te sturen.

RF gaat blijkbaar maar tot 500m. Voor de rest las ik nog dat er soms VHF of UHF gebruikt wordt...geen idee wat ik mij hierbij moet voorstellen.

En wat als bv. het signaal plots wegvalt, dan zou het handig zijn om de laatste positie te kennen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
In de Elektuur halfgeleidergids van deze zomer stond een zelfbouwoplossing.
Het gata hier om een apparaatje datje kan "opbellen". Als reactie stuurt het dan per sms de GPS coördinaten van het apparaatje uit. Lijkt me ideaal :)

Verwijderd

Dat klinkt wel interessant.. :)

• Ward Vr
Ziet er goed uit, maar dan in combinatie met een GPS systeem als ik het goed begrijp ?!
Lol, hun zendmodule gaat tot 4km, maar de afstandsbediening maar tot 2 à 3 km :+
Pagina: 1