Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

domxml_open_file() Functie werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 08:09
Ik heb de php versie 4.4.2 draaien op een webserver.
Via http://alexandre.alapetite.net/doc-alex/domxml-php4-php5/ heb ik de file: domxml-php4-to-php5.php gedownload en geincluded in mijn php file.

Toch krijg ik de error: Fatal error: Call to undefined function: domxml_open_file() in /bladedie/bla.
Ik snap er echt helemaal niks van... Ik ben al dagen bezig geweest naar oplossingen, maar zou niet weten waar het probleem zit. Heeft iemand voor mij de oplossing?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarom gebruik je die file? Als ik het goed begrijp is die juist om PHP5 backward compatible te maken met domxml in php4 :) Als je native php4 draait lijkt me die dus niet nodig. :)

Echter, als domxml uitgeschakeld is in je php4 installatie, zal het inderdaad niet werken :)

Wat is de output van een phpinfo()? :)

• Oculus
eamelink schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:02:
Waarom gebruik je die file? Als ik het goed begrijp is die juist om PHP5 backward compatible te maken met domxml in php4 :) Als je native php4 draait lijkt me die dus niet nodig. :)

Echter, als domxml uitgeschakeld is in je php4 installatie, zal het inderdaad niet werken :)

Wat is de output van een phpinfo()? :)
Ik begreep juist dat je deze file moet gebruiken als je PHP4 hebt.
In de script controleerd hij ook de versie, als die versie lager is dan 5 dan laad hij domxml-php4-to-php5.php

Maar wou je de hele ouput hebben van de phpinfo()?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Oculus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:30:
Ik begreep juist dat je deze file moet gebruiken als je PHP4 hebt.
Volgens mij heb je dat verkeerd begrepen ;)
In de script controleerd hij ook de versie, als die versie lager is dan 5 dan laad hij domxml-php4-to-php5.php
Ik zie dit staan :

PHP:
1
2
if (version_compare(PHP_VERSION,'5','>='))
 require_once('domxml-php4-to-php5.php');

Die include juist dit scriptje als je php 5 of hoger hebt :)
Maar wou je de hele ouput hebben van de phpinfo()?
Nou, je kan even zoeken of domxml er in voorkomt :)

Zo niet; dan moet je in je php.ini kijken of je ergens een regel met domxml tegenkomt waar een puntkomma voorstaat; dan moet je die puntkomma weghalen ;)

Maar éigenlijk he, éigenlijk moet je php4 gewoon laten voor wat het is; en overstappen op php 5, want php 4 begint nu echt oud te worden. Over drie maanden komen er geen nieuwe releases meer en over minder dan een jaar stoppen de securityfixes zelfs :). Nu nog gaan ontwikkelen voor php 4 lijkt me niet echt verstandig :)

• Oculus
Okay, dan ben ik weer een stapje verder.
Dank je wel. In mijn phpinfo() staat inderdaad geen domxml. Ik ga verder met het uitvogelen.
Super bedankt!