Serienummer Logic Express veranderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Topicstarter
Ik ben een beginner wat OSX betreft (ben net overgestapt op een mac). In afwachting van de nieuwe imacs heb ik een maand geleden een 2e hands imac op de kop getikt en ben daar lekker mee aan het experimenteren geweest.
Ik ben muzikant en wilde met Logic express gaan werken. Op de oude mac had ik een gekraakte versie geinstalleerd (ik wil toch echt eerst mijn software testen voordat ik het koop!). Tot zover geen problemen.

Ik heb nu een nieuwe Mac en heb met de oude mac in firewire modus mijn instellingen van de oude mac overgezet. Een ding had ik mij niet gerealiseerd... ook alle programma's worden daarmee overgezet. Het was al te laat om het proces te stoppen.

Bij de nieuwe mac heb ik een legale versie van Logic express gekocht en wil die installeren. Nu stond de gekraakte versie nog op de schijf. Ik heb met spotlight alle files en verwijzingen naar logic opgezocht en verwijderd. Daarna heb ik de 'echte' versie geinstalleerd, je voelt het al aankomen: bij het starten van logic express kan ik geen nieuw serienummer invullen maar hij pakt gewoon het oude 'gekraakte' serienummer.

Hoe kan ik (zonder OSX opnieuw te installeren) de verwijzingen naar het oude serienummer verwijderen? Weet iemand waar OSX dat opslaat?

aAarGhh

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Lijkt me da elk programma dat op zijn eigen plek op slaat, OS X heeft geen registry he. Je kan met AppZapper je install verwijderen. Maar waarom wil je van serial switchen?

|>

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Een kleine verhuizing naar een ander forum :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
sleutelhanger? maar btw, illegale software is not done om daar over te vragen hier he..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 23:48
nilski schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:14:
sleutelhanger? maar btw, illegale software is not done om daar over te vragen hier he..
Hij vraagt ook niks over illegale software... Hij heeft juist zijn leven gebeterd, en wil zijn illegale key vervangen voor een legale.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel veranderd van "[OSX]waar staan serienummers van software opgeslagen" naar "Serienummer Logic Express veranderen", omdat het hier puur en alleen om Logic Express gaat en niet alle software.

Als ik overigens zoek in Google naar "reset serial number logic express" geeft de eerste hit een support pagina van Apple: Logic Express: Troubleshooting Basics. Daar staan ook instructies hoe je Logic Express volledig schoon kunt installeren en waar je je serienummer opnieuw moet invullen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
:o ik heb toch echt behoorlijk de forums en google afgestruind op zoek naar oplossingen voordat ik hier mijn berichtje postte, en jij vind in 1 keer een methode van Apple zelf! hehe ik ga het gelijk proberen!

edit: :'( erg jammer, maar het is niet gelukt...

[ Voor 11% gewijzigd door jellyshock op 26-08-2007 23:36 ]

aAarGhh

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou je misschien iets specifieker zijn :) Wat werkt er niet? Krijg je een foutmelding?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
oh, sorry.. ik wil logic express opnieuw installeren, en hij zegt in het installatie scherm al in plaats van ' installeren' 'werk bij' . Na de installatie start ik logic express en hij vraagt niet om een serienummer maar laat gewoon het oude 'illegale' serienummer zien. Ik heb nu het programma Appdelete erbij gepakt en ben nu opnieuw de installatie aan het doen... maar er staat in het eerste installatiescherm niet 'installeer' maar 'werk bij' ... dus veel hoop heb ik niet dat het nu gelukt is.

ik krijg dus geen foutmeldingen of zo... en logic express werkt ook gewoon, maar ik wil het programma gewoon draaien met mijn eigen gekochte serienummer...

ergens houd het operating system het oude serienummer vast... ( ik weet dat er niet zoiets als het windowsregister bestaat in osx, maar dit lijkt er toch een beetje op!)

[ Voor 11% gewijzigd door jellyshock op 27-08-2007 00:00 ]

aAarGhh

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Hmmzzz, ik krijg nu wel een register schermpje met mijn info, maar ik kan alleen voor register later kiezen en ik hoef niet mijn serienummer in te vullen. Nog steeds het verkeerde serienummer dus...

vreemd...

aAarGhh

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Naast het verwijderen van de .app package zelf (uit Applications), moet je ook:
  • Je Preferences files (~/Library/Preferences)
  • Application Support dingen (~/Library/Application support) die met Logic te maken hebben
  • Je Receipt (/Library/Receipts dacht ik, dus de system library)
Dan zou het allemaal weg moeten zijn.

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Dit is wat Appdelete weggehaald heeft:
Here are your deleted items:
Macintosh HD:Applications:Logic Express.app:
Macintosh HD:Users:Jeroen:Library:Preferences:com.apple.logic.express.plist
Macintosh HD:Library:Preferences:com.apple.RegLogicExpress.plist
Macintosh HD:Library:Receipts:LogicExpress.pkg:
Macintosh HD:Library:Receipts:LogicExpress7.2.1.pkg:
Macintosh HD:Library:Receipts:LogicExpress7.2.3.pkg:
Macintosh HD:Library:Receipts:LogicExpressBonusSoundLibrary.pkg:
Macintosh HD:Library:Receipts:LogicExpressSoundLibrary.pkg:

dit zou, ook volgens Apple zelf, voldoende moeten zijn (andere verwijzingen kan ik ook met spotlight niet vinden....

aAarGhh

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Ik zie daar geen /Library/Application Support/ProApps tussen staan. Staat daar nog een Logic Express file eindigend op System ID? Zo ja, gooi die eens weg.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
_/-\o_
Geweldig!
dat was 'em. Ik heb dat filetje weggegooid en bij het opstarten van logic express vraagt ie meteen om het serienummer!

bedankt!

wel vreemd dat spotlight dat filetje niet vond...

[ Voor 16% gewijzigd door jellyshock op 27-08-2007 23:04 ]

aAarGhh

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:50
jellyshock schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:47:
[..]

wel vreemd dat spotlight dat filetje niet vond...
Spotlight doorzoekt lang niet alles wat op je harde schijf staat :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Verwijderd

mag ik vragen wat je ervaringen zijn met logic express? ik vind het programma qua editing soms nog wat onhandig tov protools maar sinds ik protools niet zelf bezit is logic tot nog toe een goed alternatief

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 19:06 ]

• jellyshock

jellyshock

Topicstarter
Moeilijke vraag die je daar stelt, ik ben een windows overstapper en heb altijd gewerkt met Cubase SX(cracked). Ik heb Logic express aangeschaft om 'gewoon' weer eens wat anders te gebruiken/leren en omdat het van Apple is en dus verwacht ik dat deze software naadloos met OSX samenwerkt. Plus de prijs/wat je ervoor krijgt verhouding stond me wel aan.

Ik moet het programma nog in mijn vingers krijgen, dus vraag het over een half jaartje nog maar es!

aAarGhh

Pagina: 1