Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA] Hibernate troubles

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Hoi,

ik zal eerst even melden wat er precies de bedoeling is. Ik wil met Java en hibernate een HSQL DB aanroepen om een aantal items uit de database te halen.

Ik heb op de hibernate site de tutorial gevolgd, maar ik krijg een 491 errors in de hibernate files. Deze komen veelal doordat hij 1 import niet kan vinden. Namelijk:
org.hibernate.hql.antlr.HqlSqlTokenTypes

Nu heb ik in de dir gekeken waar het dan in zou moeten staan, maar in mijn antlr directory staan zowiezo geen files. Dit lijkt me niet te kloppen.

Wat heb ik gebruikt?
Eclipse met hibernate plugins
Hibernate
HSQLDB

Zou er bij Hibernate standaard die files niet bijzitten?

Mijn programmastructuur ziet er btw als volgt uit:

Main
- DBHandler (is eigenlijk de HibernateUtil)
- Book.java
-- Chapter.java
---- Assignment.java
------ Answer.java

De book class heeft een set met chapters, de chapters heeft een set met assignments en de assignments een set met answers. Ik heb daar alle classen al voor geschreven en heb er hbm files bijgemaakt.

Daar zal ik later nog wat vragen over stellen, als ik eerst maar eens de verbinding met de database goed heb. Wie o wie kan mij in de goede richting helpen?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

antlr.jar in je classpath zetten ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
momania schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:23:
antlr.jar in je classpath zetten ;)
mhh, deze heb ik wel gewoon als lib gespecificeerd in eclipse?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."