Toon posts:

[Vista home premium] wachtwoord na slaapstand instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb na een inbraak een laptop met vista home premium gehaald. Werkt leuk, maar als ik de machine uit de slaapstand (en ook uit de sluimerstand) haal wordt er niet om een wachtwoord gevraagd. Dat wil ik wel, dus na enig pielen bij energiebeher terecht gekomen. daar staat echter bovenaan de regel ' instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn', met een miniatuur ' beveiligingscenstrum icoon ervoor. De wachtwoordbeveiliging tijdens uit slaapstand komen kan ik niet veranderen... Die staat op ' een wachtwoord vereisen'...Dat wil ik dus wel, maar het werkt lekker niet, ook niet als administrator! Ik zie op het net wel veel vragen naar het tegenovergestelde maar deze is schijnbaar iets vreemder...Let wel, het gaat hier om de versie home premium. Heb al gekeken of policies werken maar dat gaat niet met deze versie, lijkt het.

Thorv

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook, weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

kick

Verwijderd

probleempje heb ik ook gehad; na het aanzetten van hibernate kon ik het wel.

Start>Uitvoeren>cmd (Of Start>cmd>als administrator uitvoeren)
typ powercfg.exe /hibernate on
enter

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:40:
probleempje heb ik ook gehad; na het aanzetten van hibernate kon ik het wel.

Start>Uitvoeren>cmd (Of Start>cmd>als administrator uitvoeren)
typ powercfg.exe /hibernate on
enter
Hibernate = toch sluimerstand?
Dat staat aan. Als ik het deksel dichtklap staat hier in sluimerstand.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 17:24

MaxPoweR

-=StopTech=-

Je moet je gebruikersaccount met een wachtwoord beveiligen.

Verwijderd

MaxPoweR schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:17:
Je moet je gebruikersaccount met een wachtwoord beveiligen.
Dit is natuurlijk wel gebeurd ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09
Heb je die powercfg suggestie nu wel of niet uitgevoerd? En eens geprobeerd even UAC uit te zetten, dan booten en kijken of de optie nu wel aanstaat?

Zit nu even niet achter vista, dus misschien zeg ik iets heel doms, maar in dat energiescherm kun je toch onderaan ergens op een knopje duwen om die 'grayed out' opties aan de bovenkant enabled te krijgen?

• Mandor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

Mandor

Lord of Chaos

(Engelse Vista Home Premium SP1)
Start -> Control Panel -> Power Options.
Aan de linkerkant staat bij mij: "Require a password on wakeup".
Dat selecteren. Vervolgens "Change settings that are currently unavailable" voor een elevated window en daarna bij Password protection on Wakeup, "Require a password (recommended)" selecteren.

And isn't it appealing to recline? Get blinded and to go into the light again...

Verwijderd

Bedankt het werkt!
Pagina: 1