Partitie resizen met win2k3 en GPT disk

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Ik ben op zoek naar een programma waarmee partities resized kunnen worden. Nu is het eerste waar ik aan dacht natuurlijk Partition Manager, alleen zoals ook in de search te vinden is, weigert deze te werken in een server OS omgeving.

Het makkelijke alternatief is natuurlijk Partition Magic booten van CD en zo de partitie te resizen, echter gaat het om een partitie (en disk) van groter dan 2TB waardoor het onder Windows 2003 geinitialiseerd diende te worden als 'GPT'-disk. Hierdoor is de schijf alleen te benaderen onder Windows 2003. Via oude topics in de search kwam ik terecht bij het pakket Volume Manager, maar recentere vermeldingen naar dit pakket lijken nergens te vinden

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Partition Magic zal het niet doen, die weigert inderdaad met een server OS te werken. Acronis Disk Director zou het wel moeten doen, ik heb deze al gebruikt vanaf de Acronis bootCD.

Nadeel? Niet gratis. De server edities van Acronis zijn ~10x zo duur als de home-versies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CU2morO
BootCD... Gaat dat wel werken met de GPT partitietabel indeling?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CU2morO schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:00:
BootCD... Gaat dat wel werken met de GPT partitietabel indeling?
Geen ervaring mee; Acronis gebruikt geloof ik een soort van BartPE disk. Ik denk dat je het zou moeten doen door het volledig programma te installeren op Windows 2003, en dan on the fly de partities moet aanpassen.

Je zou de trialversie kunnen installeren en kijken wat die aangeeft. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CU2morO
Acronis Partition Expert 2003 wil niet opstarten op Windows 2003. Splash screen laat ie goed zien met daarop dat ie de partities aan het checken is, en 3 sec daarna als het weg gaat, en het main window geladen wordt, hangt het programma (alleen de border van het venster wordt getekent, er komt geen inhoud op)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CU2morO schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:25:
Acronis Partition Expert 2003 wil niet opstarten op Windows 2003. Splash screen laat ie goed zien met daarop dat ie de partities aan het checken is, en 3 sec daarna als het weg gaat, en het main window geladen wordt, hangt het programma (alleen de border van het venster wordt getekent, er komt geen inhoud op)
Eh, ik bedoel Disk Director:
http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
http://www.acronis.com/enterprise/products/diskdirector/
De Partition Expert zie ik zo snel niet apart staan. Ik heb ooit Disk Director geprobeerd, maar niet Partition Expert. :)

• CU2morO
Disk Director heeft geen ondersteuning voor GPT- en/of dynamic disks en heb ik dus niets aan

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CU2morO schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:16:
Disk Director heeft geen ondersteuning voor GPT- en/of dynamic disks en heb ik dus niets aan
Dan kan ik je helaas niet verder helpen. Succes :)

• CU2morO
Imiddels ook geprobeert met de laatste versie (build) van Disk Director Server, ook dit mocht niet baten. Nog steeds volgende foutmeldingen over het niet ondersteunen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~chrisd0/error.PNG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~chrisd0/error2.PNG

Merkte trouwens ook dat ik nog iets was vergeten te vermelden, niet alleen onder Windows 2003 op Partitie niveau heb ik gekozen voor een GPT (LBA64) indeling, ook bij het creëren van de RAID set in mijn Areca BIOS heb ter ondersteuning van volumes > 2TB gekozen voor 'LBA64'. De andere opties waren 'Geen ondersteuning' of '4KB clusters'.

Is mijn situatie dan echt zo uniek? Op google / GoT is verder niets te vinden over GPT en partities groter dan 2TB te resizen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de eerste ben die een partitie van > 2TB wil resizen.

• CU2morO
Schopje, niemand enig idee? Windows 2003 is toch vrij mainstream voor servers.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wellicht offtopic maar in Server 2008 kan de disk management het zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 28-08-2007 17:09 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• CU2morO
Daar heb ik idd niet veel aan. toch bedankt ;)

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
gewoon formateren , en alles opnieuw downloaden.
Pagina: 1