Toon posts:

Quadcore systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Over +-2 maanden wil ik mijn bestaande amd64 3200+ newcastle systeem gaan vervangen.

Een vereiste is dat het systeem een Intel Core 2 Quad Q6600 of Intel Core 2 Quad Q6700 cpu zal bevatten. Ook zal er 4 gb DDR2 geheugen in worden geplaatst en 2 x wd raptor hdd 150 gb. in raid 0. Graphisch gezien zal een nvidia 8600 voldoen.

De enige bottelneck zit hem in nog in het moederbord en dan voornamelijk in de te gebruiken chipset.

Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor vmware server. Deze applicatie gaat draaien op windows xp en naderhand op vista ultimate. Daarnaast af en toe een game (hoeft niet op mega fps te draaien).

Mijn vraag is dus nu welke chipset / moederbord zou ideaal zijn voor mijn systeem? Ik heb wel ervaring met de amd chipsets maar niet met die van intel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:16:
Over +-2 maanden wil ik mijn bestaande amd64 3200+ newcastle systeem gaan vervangen.

Een vereiste is dat het systeem een Intel Core 2 Quad Q6600 of Intel Core 2 Quad Q6700 cpu zal bevatten. Ook zal er 4 gb DDR2 geheugen in worden geplaatst en 2 x wd raptor hdd 150 gb. in raid 0. Graphisch gezien zal een nvidia 8600 voldoen.

De enige bottelneck zit hem in nog in het moederbord en dan voornamelijk in de te gebruiken chipset.

Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor vmware server. Deze applicatie gaat draaien op windows xp en naderhand op vista ultimate. Daarnaast af en toe een game (hoeft niet op mega fps te draaien).

Mijn vraag is dus nu welke chipset / moederbord zou ideaal zijn voor mijn systeem? Ik heb wel ervaring met de amd chipsets maar niet met die van intel.
Intel P35 chip. Gigabyte levert goed spul, DS3, DS4. Ook Asus levert goed spul :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mee eens :) Echter is er over 2 maand alweer zoveel nieuw spul dat je dan beter kan kijken.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 11:27
ja nieuw duur spul, mainstream penryns komen pas begin 2008 en nieuwe vidkaarten begin december ook alleen de high end stuff van 400/500e euro. Die 2maanden zou ik half jaar van maken

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met uitstellen is dat je blijft uitstellen. Hij moet snel zijn het hoeft niet nieuwste van het nieuwste te zijn daar betaal je gewoon teveel voor. Ook veel van de nieuwere technieken zijn nog te nieuw of nog niet fatsoendelijk ondersteund.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Indeed, eeuwenoude discussie. Ik heb een aantal maanden zitten plannen wat ik wilde hebben (leuk om het eens echt goed te doen) en vervolgens gewoon gekocht. De boel was 6 maanden later een kleine 500 Euro goedkoper geworden. Tsja, net als m'n digitale camera...gewoon kopen en niet meer op de prijzen letten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn eigenlijk niet de bedoeling in CSL :o. Zie CSL Beleid en Wat is er nu anders in CSL? :). Wat betreft de vraag: Dit kun je prima opzoeken a.d.v. reviews :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.