U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
lijkt mij ook het beste.RemcoDelft schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:14:
Is een camera huren niet een optie?
De eerste die bij mij naar binnen schiet bij semi-prof met die specs is de s9600 van Fuji. Doet rond de 400 euro.
En anders hebben ze nog bij SeeBuyFly de D70s met 18-70 voor 599,-
Op kieskeurig.nl kwam ik deze tegen:
Pentax k100d + 18-55 mm
Wat kun je met de 18-55mm lens??
[ Voor 34% gewijzigd door Cobb op 26-08-2007 15:29 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Want voor spiegelreflex in die prijsklassa ga je niet slagen...
Dat dan weer wel......
Je bent er nog een tele lens bij nodig. En ik denk niet dat je in 1 dag een telelens van Pentax gaat vindenCobb schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:45:
Is die bovengenoemde Pentax niets?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Euhm, nee? Ik vind het een behoorlijk lakse instelling om eerlijk te zijn. Je kan mij niet vertellen dat je met twee uurtjes google, de GoT search of start-topics hier in FGA niet voldoende informatie kan vinden om een weloverwogen keus te maken, of om in ieder geval een aantal goede mogelijkheden aan ons te kunnen presenteren.Cobb schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:13:
Het topic zal wel niet helemaal aan de regels voldoen, maar nood breekt wetten...
Ik maak bij deze een uitzondering door het topic open te laten, maar verwacht wel dat je alsnog gewoon ff aan de slag gaat. Wij zijn er niet voor jou om uit te zoeken welke camera je moet kopen
Op vakantie gaan met onbekende camera is geen garantie voor succes. Tevens is 55 of 70mm een beetje aan de korte kan voor een safari.
Misschien een Canon 350D+kitlens kopen en dan een 100-400 IS huren.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Alles bij elkaar 602,- excl. tas en SD kaart..natuurlijk.
Nu even snel naar het park om een spoed cursus fotografie met mijn vriendin te doen!
@Zoefff, normaal gesproken ben ik altijd maanden aan het uitpluizen wat ik ga kopen, maar het vrouwtje was helemaal in paniek. En aangezien ik altijd wat hulp kan gebruiken van een paar mede-tweakers...
Bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 26-08-2007 17:32 ]
Een 2e hands camera regelen in 1 dag? Veel succesvandijk schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:25:
Met welke camera heb je al ervaring. Canon/Nikon/Pentax/Sony, en dan in die richting gaan kijken voor een 2ehands.
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
die wou ik ook net noemen. De nieuwe Fz18 maar weet niet of die al leverbaar is voor de safari. Anders een FZ8 of FZ50. De fuji hierboven genoemd kan ook, persoonlijk vindt ik de panasonics mooiere plaatjes schieten, meer detail en meer natuurlijke kleuren. Wat ik al zeg dat laatste is persoonlijk. De Fuji schiet iets betere plaatjes bij zeer weinig licht. Maar op safari heb je daar als het goed is geen last vanFoxfire schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:43:
Of misschien een goede hybride bijvoorbeeld de Panasonic Lumix DMC-FZ18?
Want voor spiegelreflex in die prijsklassa ga je niet slagen...
Is het budget overigens inclusief de accessoires of wil je daar ook nog extra geld aan utigeven? Denk bijvoorbeeld aan een extra accu, als je ook in tentenkampen slaap heb je niet elke nacht mogelijkheid je camera aan de 220v te hangen. Een tasje, en extra geheugenkaarten zijn ook geen overbodige luxe...
Als je voor dit bedrag klaar wilt zijn zou ik adviseren:
panasonic Fz8 circa € 300,00
extra accu circa € 35,00
4x geheugenkaart 2 GB (filmen gaat met 1,5 mb/s!!) a € 80,00
Tas samsonite past hij met en zonder zonnenkap in a € 20,00
Bean-bag + simpel tafelstatiefje a € 35,00
Zit je onder je budget en kun je denk ik leuke foto's schieten en veel met de superzoom dingen toch aardig dichtbij halen...
Dat is natuurlijk totaal niet waar. Meer detail kun je gewoon meten. Natuurlijke kleuren zijn ook niet smaak gebonden, ze zijn waarheidsgetrouw of juist niet. Ook dit valt te meten maar ook te kalibreren, precies zoals een beeldscherm ook te kalibreren is. Een beeldscherm geeft de kleuren goed weer, of juist niet, dat heeft niks met smaak of persoonlijke interpretatie te maken.thefox154 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:20:
[...]
meer detail en meer natuurlijke kleuren. Wat ik al zeg dat laatste is persoonlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 27-08-2007 08:39 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
alleen het bepalen van wat goed is heeft in zekere zin wel wat met smaak te maken, standaarden zijn keuzes, maar das beetje offtopicGizz schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:38:
[...]
Dat is natuurlijk totaal niet waar. Meer detail kun je gewoon meten. Natuurlijke kleuren zijn ook niet smaak gebonden, ze zijn waarheidsgetrouw of juist niet. Ook dit valt te meten maar ook te kalibreren, precies zoals een beeldscherm ook te kalibreren is. Een beeldscherm geeft de kleuren goed weer, of juist niet, dat heeft niks met smaak of persoonlijke interpretatie te maken.
|>
Gisteren wat plaatjes geschoten en ze zijn niet mis!Cobb schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:32:
Ik heb zojuist de Pentax K100D gekocht met Sigma 70-300mm en Pentax 18-55mm.
Alles bij elkaar 602,- excl. tas en SD kaart..natuurlijk.
Nu even snel naar het park om een spoed cursus fotografie met mijn vriendin te doen!