[PHP] link met value inhoud meegeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een enorme lijst met gebruikersnamen en wachtwoorden, en nu wil ik het eigenlijk zoiets maken:

Je klikt op de link, en als je op die pagina aankomt voor in te loggen(waar de link naar verwijst), dat daar de gebruikersnaam en wachtwoord al ingevuld staan.

Dus vroeg ik mij nu af, hoe kan ik het zo maken, dat de gegevens voor een input veld, via de url kunnen worden meegegeven, en daar worden ingevuld op de plaatst waar dat nodig is?

Jullie hoeven in ieder geval geen antwoorden te plaatsen zoals 'Sla je wachtwoord en gebruikersnaam op in firefox/ie, zodat het er standaard staat', want die methode wil ik niet gebruiken.

Bedankt, Yannick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
Zijn die logins van jou naar verschillende websites?
Of zijn die logins van leden van jouw website?

En, mag het loginname+password ongecodeerd in de url?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of zou het makkelijker zijn:
Bij een 'onclick' Dat ik dan dmv ajax naar de site fsockopen, daar de logingegevens invul, op submit klik, en dan dan naar de site ge'header location't wordt, en meteen ingelogd ben?
verytallman schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:04:
Zijn die logins van jou naar verschillende websites?
Of zijn die logins van leden van jouw website?

En, mag het loginname+password ongecodeerd in de url?
Het zijn overal andere username's en passwords, allemaal verschillende websites, en ik heb geen problemen met ongecodeerd in de url.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan genereer je direct vanuit PHP je link. Lijkt me niet zo'n probleem?

Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja wat? Wat lukte daar niet mee? Kreeg je foutmeldingen? etc. Zie ook Programming Beleid en met name Programming Beleid - De Quickstart voor de informatie die we graag terug willen zien in een startpost. Je geeft nu erg weinig informatie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:12:
Dan genereer je direct vanuit PHP je link. Lijkt me niet zo'n probleem?

Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja wat? Wat lukte daar niet mee? Kreeg je foutmeldingen? etc. Zie ook Programming Beleid en met name Programming Beleid - De Quickstart voor de informatie die we graag terug willen zien in een startpost. Je geeft nu erg weinig informatie.
Ik heb al geprobeerd dmv. zoals ik hierboven weergaf via de onclick, met ajax dan een fsockopen te maken, en zo in te loggen.
Maar dat was niet zo'n succes, dus zoek ik een simpelere oplossing.

en @ je zin "Dan genereer je direct vanuit PHP je link. Lijkt me niet zo'n probleem? " Die link is geen probleem, dat is gewoon uit de database selecten en echo'en, maar het gaat om dit, ik zal het even heel precies uitleggen:

Op site vdbergen.com heb ik alle url's in de database staan waar ik een account heb, en bij die url's staan natuurlijk de bijbehorende gebruikersnamen en wachtwoorden. Deze select ik uit de database, while, echo, alleen aangezien dat copy paste zo begint te irriteren, zoek ik een andere oplossing.
Zodat als ik op de link klikt, wil ik dan dat de bijbehorende logingegevens, in de input velden staan van de login. zodat ik alleen nog maar op submit hoef te klikken en dat ik dan ingelogd ben.

Alleen, hoe geef ik via de url mijn account en wachtwoord mee, en zullen deze gegevens in het input veld van de login komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of je je gegevens voor in kan laten vullen op een willekeurige inlogpagina is afhankelijk van die inlogpagina. Je zou wel iets kunnen maken dat automatisch een post doet naar de action van het betreffende formulier inclusief de juiste parameters zodat je na het klikken op een link direct ingelogd bent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:31:
Of je je gegevens voor in kan laten vullen op een willekeurige inlogpagina is afhankelijk van die inlogpagina. Je zou wel iets kunnen maken dat automatisch een post doet naar de action van het betreffende formulier inclusief de juiste parameters zodat je na het klikken op een link direct ingelogd bent.
Oke dankje voor je antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit maar een eng verhaal. Ik neem aan dat je die pagina met al je wachtwoorden enorm goed hebt afgeschermd voor andere gebruikers en Google bots e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:09:
Ik vind dit maar een eng verhaal. Ik neem aan dat je die pagina met al je wachtwoorden enorm goed hebt afgeschermd voor andere gebruikers en Google bots e.d.?
Inderdaad. bij mij beginnen er ook altijd alarmbellen te rinkelen in dit soort gevallen.
Ik hoop dat je op z'n minst een soort van paramater voor de user id meegeeft en dan een hash code die bevestigt of het username/password überhaupt standaard gevuld mag worden? (met eventueel liefst nog een timelock erin verwerkt)

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1