Toon posts:

Werkt een NTSC HD-TV hier in Europa?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt, ik vroeg me af of een NTSC TV van de VS hier zou werken (Belgie), analoge signalen wellicht niet zeker? maar zou die digitale signalen kunnen ontvangen? Of zijn die dan ook in oftewel PAL of NTSC.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Vanaf HD is er geen verschil meer in NTSC en PAL.

Tegenwoordig is het 1080p, 1080i of 720p, waar je ook woont. (als we het even hebben over HD)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:34:
Vanaf HD is er geen verschil meer in NTSC en PAL.
Op het gebied van framerate (Hz) zijn er toch echt verschillen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:41:
Zoals de titel zegt, ik vroeg me af of een NTSC TV van de VS hier zou werken (Belgie), analoge signalen wellicht niet zeker? maar zou die digitale signalen kunnen ontvangen? Of zijn die dan ook in oftewel PAL of NTSC.

Alvast bedankt!
Analoge tuner werkt inderdaad niet, maar als je een digitale kabel- of satelliet tv box hebt die het signaal progressive uitstuurt dan moet het geen probleem zijn.

En daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat de meeste tv's uit Amerika op 110volt werken...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 00:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:37:
[...]
Op het gebied van framerate (Hz) zijn er toch echt verschillen.
Dat wel, maar dat is bij HDTV. Blu-ray en HD-DVD zijn identiek afaik.

110v is geen probleem, converters zijn goed te verkrijgen.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet in de gaten houden dat de Amerikaanse HD-standaard geen 50Hz voorschrijft zoals de HD-Ready standaard dat wel doet. In Amerika is daar ook geen noodzaak toe omdat daar alles al 60Hz is. In Europa heeft men ondersteuning voo 50Hz verplicht gesteld zodat oud beeldmateriaal naar HD kan worden geschaald zonder framerate-conversies.

Verder ondersteunen analoge inputs veelal geen PAL in de VS, maar alleen NTSC. Multi-norm is daar lang niet zo gangbaar als hier.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Let ook op de aansluitingen die hij heeft... Digitale Europese SDTV decoders hebben vaak de EUROscart aansluiting... Of je moet met composite genoegen nemen...
Pagina: 1