dns probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rudinie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-07 18:26
Sinds gisteravond heb ik een vrij vreemde situatie m.b.t. mijn internetconnectie.
Ik kan m.u.v. tweakers.net en xenosite.nl geen enkele site meer bereiken.
Als het puur en alleen een dns-probleem bij de provider (xenosite dus) zou zijn dan zou tweakers.net dus toch ook niet meer moeten werken?
Aangezien het weekend is kan ik ze bij xenosite natuurlijk telefonisch niet bereiken en mail sturen lukt niet.
Kan iemand me het ip-nummer van bijvoorbeeld nu.nl geven zodat ik kan kijken of het rechtstreeks invoeren van ip-adressen wel werkt?

Andere tips natuurlijk ook van harte welkom.
Heb al geprobeerd in mijn router de ip-adressen van de dns servers aan te passen naar die van bijvoorbeeld planet.nl maar zonder succes.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga eens naar de commando prompt (Start > Uitvoeren > Cmd) en probeer sites te pingen, dan kun je zien of de DNS goed resolved.

Ping nu.nl moet naar 62.69.179.230 gaan, ping google.nl moet naar 66.249.93.104 gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

google.nl gaat bij mij naar 216.239.59.104, is m'n internet nou stuq :P

Ff zonder gekheid: google.nl zal zeker naar meer dan 1 ipadres resolven, dus een ander dan hierboven genoemde betekend niet automatisch dat er iets mis is...
[edit]
Idem voor nu.nl:
code:
1
2
3
4
5
6
 ;; QUESTION SECTION:
 ;nu.nl.                IN  A

;; ANSWER SECTION:
 nu.nl.         300 IN  A   62.69.179.230
 nu.nl.         300 IN  A   62.69.184.230

[ Voor 27% gewijzigd door TheRookie op 26-08-2007 14:35 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

.
TheRookie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:30:
google.nl gaat bij mij naar 216.239.59.104, is m'n internet nou stuq :P
Kan zijn, ik woon in Engeland :D . Daarom gaf ik ook nu.nl ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• rudinie
pingen had ik al geprobeerd en daar kwam ie dus niet uit.
Rechtstreeks ip-adressen invoeren gaat wel goed, wat ik al verwachtte.

Weird dat de provider dit gewoon het weekend laat duren. Ik zal toch niet de enige zijn met dit issue.

Tnx i.i.g.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens of je firewall (en de Vista/XP versie) misschien een probleem geeft? Doe ook even een repair van je internet verbinding, en reset je modem en eventuele router.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Voer even een nslookup uit .. :)
Kijk ook hier in: Ping google.com vs www.google.com

[ Voor 54% gewijzigd door r0b op 26-08-2007 14:46 ]

Verwijderd

rudinie schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:41:
pingen had ik al geprobeerd en daar kwam ie dus niet uit.
Rechtstreeks ip-adressen invoeren gaat wel goed, wat ik al verwachtte.

Weird dat de provider dit gewoon het weekend laat duren. Ik zal toch niet de enige zijn met dit issue.

Tnx i.i.g.
toch geen firewall oid aanstaan he! Ping wordt wel geblocked namelijk! btw je kan ook een Open DNS instellen( DNS server van een andere provider) ipv de DNS server van jouw provider! Check even of het dan wel werkt.

• rudinie
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

toch geen firewall oid aanstaan he! Ping wordt wel geblocked namelijk! btw je kan ook een Open DNS instellen( DNS server van een andere provider) ipv de DNS server van jouw provider! Check even of het dan wel werkt.
Had router al gereset, ip-adres van dns-servers van zowel planet als home geprobeerd, maar geen effect. Probleem is op alle pc's in het netwerk, ook op de apples.

Als ik in mijn router andere ip-adressen invul voor dns-servers lijkt dat geen effect te hebben, de ip-adressen van xeno komen als dynamisch in het lijstje, anderen die ik zelf invul als statisch. Lijkt erop alsof ie de door mij ingevulde dns-servers gewoon niet pakt ofzo.

• _GGG_
  • Laatst online: 12-09 20:52
hier zelfde probleem, zelfde ISP

vreemd genoeg werken tweakers/webwereld wel

andere DNS server geeft geen resultaat.
dns servers zijn overigens wel normaal te pingen

• rudinie
_GGG_ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:57:
hier zelfde probleem, zelfde ISP

vreemd genoeg werken tweakers/webwereld wel
Vreemd, heel vreemd. Waarom tweakers en dus webwereld wel en de rest niet?

• _GGG_
http://www.binsearch.info/ werkt ook.
maar ben allang blij dat het probleem dus bij xsdsl/xenosite blijkt te liggen en niet bij mij :)

• rudinie
_GGG_ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:11:
http://www.binsearch.info/ werkt ook.
maar ben allang blij dat het probleem dus bij xsdsl/xenosite blijkt te liggen en niet bij mij :)
Same here, wel handig, the essentials werken, Tweakers en binsearch :-)

• _GGG_
http://64.233.183.103/ (google)

beetje creatief googlen kom je een eind mee, zit nu met via ipnummer van usenetserver.com van usenet te downen :)

• _GGG_
hij doet het weer \o/

• rudinie
hier ook, vreemd dat het zo lang heeft geduurd hoor. Moet er dan eerst iemand met een SLA gaan lopen klagen voordat ze iets gaan doen?

• _GGG_
blijkbaar. inderdaad erg irritant dat ze alleen tijdens kantooruren te bereiken zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_GGG_ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:12:
blijkbaar. inderdaad erg irritant dat ze alleen tijdens kantooruren te bereiken zijn.
Tja, als je zakelijke service wilt hebben, dan een zakelijk abo nemen. Kost wat meer, maar dan heb je 24/7 service :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zoiets heb ik bij Wanadoo/Casema pas ook gehad... Een deel van de sites werkte, een ander deel niet. Na een half uur met ze te bellen (a 50 cent per minuut vanaf mobiel...) wisten ze alleen te vertellen dat ik maar een paar dagen moest wachten en dat ze er naar gingen kijken. 't Is vrijwel onmogelijk om ze daar wijs te maken dat ze toch echt zelf een routeringsprobleem hebben, en dat het niet aan "mijn kant" fout zit.
Ik wens je heel veel succes in ieder geval :)

• _GGG_
Je hebt 100% gelijk, alleen het probleem is dat alleen bij het allerduurste (995/maand) abo een 24/u helpdesk aanwezig is :p

dit is de eerste keer dat ik een storing bij ze heb gehad die langer dan een uur duurde, dus vooralsnog geen klagen. De zeldzame keer dat je de helpdesk nodig hebt (tijdens kantooruren) krijg je zonder wachttijden direct een uiterst kundige helpdeskmedewerker aan de telefoon die ook nog eens naar je luistert en meedenkt om problemen op te lossen.

Dit 100x liever dan een 24/u helpdesk die je van het kastje naar de muur sturen.
gambieter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:18:
[...]

Tja, als je zakelijke service wilt hebben, dan een zakelijk abo nemen. Kost wat meer, maar dan heb je 24/7 service :)

[ Voor 0% gewijzigd door _GGG_ op 27-08-2007 14:25 . Reden: typo ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als het vaker gebeurt; eigen DNS servertje installeren ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• rudinie
Hetzelfde probleem doet zich weer voor. Begin er flink van te balen. Heb een mailtje gestuurd (die deed het gelukkig nog) om te vragen wat ze eraan gaan doen om te voorkomen dat we dit straks elk weekend hebben.
Pagina: 1