Toon posts:

[Ervaringen] Sony Vaio FZ11S

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/256900.jpg

Sony Vaio VGN-FZ11S notebook
• Model : VGN-FZ11S
• CPU : Intel Core 2 Duo T7100
• RAM : 2GB DDR2 SDRAM
• HDD : 160GB
• Grafisch : NVIDIA GeForce 8400M GT GPU met 256MB specifieke VRAM
• Optisch : Super multi-drive
• Beeldscherm : 15,4-inch breedbeeld X-black LCD-scherm
• Speciale bedieningselementen : AV-toetsen
• Draadloos : Intel wireless LAN 802.11 a b g, Bluetooth
• Gewicht : 2,7 kg
• Adobe Photoshop Elements, Premiere Elements, Click to DVD BD 3.0, WinDVD BD 8.0 voor Vaio
• Constructie behuizing : Deksel en basis van magnesiumlegering
• Afmetingen : 355,8 x 24,9 - 34,5 x 254,4 mm (B x H min - max x D)
• Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium

Link naar site van sony: http://vaio.sony.be/view/...ons&category=VN+FZ+Series

Ik had nog geen topic over deze laptop gevonden en ben er in geïnterreseerd...

Waar gaat de meerprijs bij sony naar toe?
Hoe is de service van sony?
Zijn er bekende fouten aan deze laptop?
...

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:46

Aidix

Geluidspietlut

Ik ben nu een week de trotse bezitter van een FZ11S (via computerpirates). Heb nog gedacht aan een Acer 5920-302G16N, maar ik ben toch overtuigend voor de Sony gegaan wegens:

-veel beter scherm (2 lampen)
-mindere stroomvreter (wat mindere cpu/gpu)
-degelijker gebouwd
-nuttige software (photoshop en premiere elements).

Het beeld is op klaarlichte dag helderder dan dat van de 15 inch Philips desktop LCD schermen die op kantoor staan (ook op max brightness), zo fel zelfs dat je best 1 a 2 tandjes terug kan doen (zeker savonds). De reactie van mijn collega's was unaniem "wow!". Dit was ook min of meer een eis van mij, aangezien het een DTR is wil ik wel tegen een behoorlijk beeld aankijken als ik de hele dag bezig ben.

Het geluid via de ingebouwde speakers is extreem gaar (notebook gemiddelde), via koptelefoon goed en hard genoeg.

Accu gaat prima (ben antieke laptops gewend). Office werk 2.5 uur. Divx kijken ruim 2 uur. Quake4 1.5 uur.

Toetsenbord van mijn bak is engels, dus de "@~ zitten op een andere plek. Geen ramp.

Ik vind het een heerlijk apparaat, en werkt perfect. Hij is ook geschikt om te gamen, Bioshock demo loopt prima (niet met de hoogste settings natuurlijk). Oudere spellen zoals Quake4 / Doom3 lopen met alles max erg goed. Hij heeft overigens 128MB. Jouw specs zijn van een VS model denk ik.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51
Ik heb deze laptop ook vanmiddag binnen gekregen. :) Ben er heel erg blij mee, accu duur kan ik nog niks over zeggen, maar snelheid is prima in orde! h264 filmpjes afspelen gaat vloeiend, en belast de cpu nauwelijks.

Enige probleem dat ik er momenteel mee heb is dat ik de webcam maar niet aan de praat krijg, ik krijg in alle programma's "apparaat al in gebruik", heb geprobeerd uit te vinden welk programma dat dan is, maar daar ben ik nog niet achter.. :?

Verdere ervaringen zullen spoedig volgen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop is "end of life", sony produceert er geen meer. Wou hem gistere bestelle maar geen enkele locale pc winkel kon em nog krijgen.

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Check de pricewatch eens, hij staat nog op voorraad bij 4 shops.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Excuses voor de crosspost.

Als ik het goed begrijp zijn er vier nieuwe modellen in aantocht. Volgens mij zijn ze in de VS al verkrijgbaar, maar kennelijk moet Europa nog even wachten. Zo krijgen alle nieuwe modellen 2.0 of 2.2 gHz processors (T7250 en T7500), 2GB RAM, a/b/g/n-draft WiFi, grotere HDDs (250GB) en meer van dat soort upgrades.

Kennelijk gaat een van de vier de FZ11S vervangen, vandaar dat die niet meer wordt geleverd door de distributeurs. Alles wat nog in de winkels te vinden is, is deadstock.

Bij Sony VS staan de specs al online: http://b2b.sony.com/Solut...egory/notebooks/fz-series

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Ponzi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:46
@ Vold: onderstaande werkte bij mij perfect ! (Gevonden in het andere topic, met dank aan Komkommerkop)

Start -> Zoeken -> Toets "msconfig"
Open het programmatje en ga naar opstarten (dus niet computer opstarten).
Haal nu het vinkje voor VAIO Camera Utility weg en druk op ok.
Start de PC opnieuw op. Je zult merken als de computer opgestart is dat je een melding krijgt dat niet alle programma's kunnen opstarten. Klik gewoon een keer op het icoontje en je bent er vanaf.

• Tinto
Sony is zelf inmiddels de ontkenningsfase voorbij..
Beste Klant,

Bedankt voor Uw email

Voor deze vervanging hebben we momenteel nog geen leveringstermijn.
Wij stellen voor om regelmatig de website te bekijken.

Met vriendelijke groeten

Marc Heyndrickx
Sony Style Store
Het gaat hier om de FZ11S trouwens.

• Storm316
Ik liep vandaag bij BCC's nieuwste filiaal in Leeuwarden binnen en tot mijn verbazing stond daar zowaar een FZ11S tussen de notebooks. Na een praatje met de verkoper bleken ze er nog een redelijke voorraad van te hebben liggen in hun magazijn. De prijs bij BCC is 1399,-, maar als je 'm ergens goedkoper ziet... ;)

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 21:41
Ik heb hem vrijdag besteld bij ComputerPirates.com voor 1145 ex btw (€ 1367 )

Ik vind het wel balen dat ik nu lees dat er nieuwe versies uitkomen..ik ga hem morgen ophalen in weesp, dat is tenminste de bedoeling. Ik denk dat ik hem eerst even ga opbellen en vragen of hij al meer weet van die nieuwe serie.

Edit: ik heb trouwens de FZ18L (3GB)

Dit is trouwens bijna dezelfde als de FZ11S, alleen heeft deze 3gb en bluetooth aan boord

[ Voor 26% gewijzigd door joldemans op 09-09-2007 09:28 ]

Verwijderd

Was op zich ook van plan om misschien de FZ11S te kopen, maar nu ik zie dat er opvolgers op komst zijn begin ik te twijfelen.

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de nieuwe versies in Nederland te koop zijn? En twee, is het volgens jullie de moeite waard om te wachten op de nieuwe versie, maw, krijg je bij de nieuwere versies beter value-for-money?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 13:41 ]

• Storm316
joldemans schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:55:
Ik heb hem vrijdag besteld bij ComputerPirates.com voor 1145 ex btw (€ 1367 )

Ik vind het wel balen dat ik nu lees dat er nieuwe versies uitkomen..ik ga hem morgen ophalen in weesp, dat is tenminste de bedoeling. Ik denk dat ik hem eerst even ga opbellen en vragen of hij al meer weet van die nieuwe serie.

Edit: ik heb trouwens de FZ18L (3GB)

Dit is trouwens bijna dezelfde als de FZ11S, alleen heeft deze 3gb en bluetooth aan boord
Is dit een Nederlandse of een Belgische FZ? 't lijkt wel een nieuwe type aanduiding namelijk, wat voor scherm heb je en hoeveel dedicated video geheugen?

De FZ11S heeft trouwens ook een bluetooth module hoor ;)

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 20:01
@mboots, ik begrijp van die opvolger werkelijk waar niks.
Ik begrijp niet dat je een Sony kwaliteits laptop kan aanschaffen voor 1200 euro.
Dat is dan inclusief HDMI, Blu-Ray en een redelijke processor / hard disk zoals je zelf al aangaf.

Is de behuizing van de FZ serie dan zo slecht of kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. We praten immers niet over een vaag B merk.

Verwijderd

De nieuwe modellen die op http://b2b.sony.com/Solut...egory/notebooks/fz-series staan komen neem ik aan niet allemaal in Nederland uit. En voor de modellen die hier wel uitkomen zullen wij Nederlanders waarschijnlijk gewoon een €-prijs (die waarschijnlijk een stuk boven de $-prijs ligt, want ze gebruiken niet gewoon de standaard exchange rate) moeten betalen, misschien dat dat al iets verklaard? Direct bestellen van bijvoorbeeld de USA-verie van sonystyle.com is niet mogelijk. (Althans, je zou een Amerikaanse kennis/vriend iets kunnen laten bestellen en dat dan laten doorsturen. Echter, de customer support kon mij vertellen dat de garantie op de Amerikaanse modellen zit dan (namelijk hier in Europe) niet meer geldig is...)

Heeft iemand overigens nog advies met betrekking tot waar je Sony VAIO's het beste kunt kopen? In de winkel? Online bij een Nederlandse site? Of bij een buitenlandse? Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 14:00 ]

• Storm316
errox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:52:
Ik begrijp niet dat je een Sony kwaliteits laptop kan aanschaffen voor 1200 euro.
Dat is dan inclusief HDMI, Blu-Ray en een redelijke processor / hard disk zoals je zelf al aangaf.

Is de behuizing van de FZ serie dan zo slecht of kan iemand mij uitleggen hoe dit kan. We praten immers niet over een vaag B merk.
Op de behuizing van mijn FZ11S valt weinig zoniet niets aan te merken, voor ongeveer dat bedrag (al zie ik de prijzen momenteel oplopen tot zo'n 1400 euro ipv 1200) heb je idd een prachtige Sony Vaio zoals genoemd, met uitzondering van de blu-ray drive dan, daar betaal je echt een paar honderd euro's extra voor.

• Storm316
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:58:
Heeft iemand overigens nog advies met betrekking tot waar je Sony VAIO's het beste kunt kopen? In de winkel? Online bij een Nederlandse site? Of bij een buitenlandse? Iemand tips?
Hangt er vanaf wat je verstaat onder 'beste'. Wil je goedkoop of wil je een goede service?
De computerboer om de hoek zal waarschijnlijk wel wat meer vragen dan die goedkoope webshop met weinig tot geen personeels-kosten etc., maar bied waarschijnlijk een betere service als er na aankoop problemen zijn en kan je met eventuele vragen te woord staan pre-buy. Als het om grote mankementen gaat zul je toch naar Sony moeten voor je garantie, dus in zulke gevallen maakt het niet zoveel uit. Al moet ik zeggen dat mijn computerboer om de hoek ook in dat soort gevallen graag de communicatie en afhandeling met Sony (of andere fabrikant) voor z'n rekening neemt om tot een oplossing te komen....(ik heb trouwens deze keer niet via mijn computerboer -Vobis- gekocht maar via een vriend van me die bij Sony werkt, maar das puur geluk hebben natuurlijk).

Het is maar net wat je voorkeur heeft denk ik.

Webshop in het buitenland (Europees bij voorkeur vanwege behoud garantie) vind ik ook geen slecht idee trouwens, misschien heb je op die manier toch iets meer keus qua model/uitvoering.

Verwijderd

Hallo,
Ik heb de FZ18L vandaag binnen gekregen (besteld via computerpirates) maar er zit een 3 pins voedingsadapter bij. Hoe kan ik dit ding aansluiten op een gewoon lichtnet? Moet ik een convertor kopen of zo?

• Storm316
Ehm, volgens mij heb ik net dezelfde vraag proberen te beantwoorden in een ander thread, maar ja, je moet even een universele stekker halen bij een elektronica zaak. En voor de 2de X dan maar; check wel even of je adapter geschikt is voor ons lichtnet.

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 21:41
Storm316 schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:39:
[...]

Is dit een Nederlandse of een Belgische FZ? 't lijkt wel een nieuwe type aanduiding namelijk, wat voor scherm heb je en hoeveel dedicated video geheugen?

De FZ11S heeft trouwens ook een bluetooth module hoor ;)
Het is een engelse versie, dus ook een beetje een vage indeling op je toetsenbord (@ zit op de plaats van de " en vise versa en zo zijn er nog wat kleine verschillen, maar als je je toetsenbord indeling op verenigde staten zet kun je gewoon de vertrouwde layout gebruiken)

Verder heb ik een 15,4 inch scherm (superscherp overigens) en 128 mb dedicated video geheugen.

Ik heb hem nu precies een week en ben er erg tevreden over.

• Tinto
errox schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:52:
Ik neem aan dat je inmiddels wel bent overtuigd? Lees anders deze thread eens: [Notebook] Nieuwe Sony Vaio VGN-FZ21 Series. Daar zie ik onder meer deze..

Sony VAIO VGN-FZ21M
- Intel Core 2 Duo Processor T7250 2.0 GHz 800Mhz FSB
- Mobile Intel® PM965 Express-chipset
- 2048MB (2x1024MB) DDR2-667
- 200GB 5400rpm (10GB voor Recovery)
- Double Layer DVD+/-RW
- Blu-ray Speler
- X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA
- 256MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8400M GT 1023MB gedeeld videogeheugen
- Wireless LAN 802.11A/B/G/N
- Bluetooth 2.0
- Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera 1.3MP
- Windows Vista Home Premium (NL/UK)
- HDMI
- 24 Maanden garantie
Prijs: 1299,- Inclusief BTW

..voldoet precies aan je eisen. :)

Verwijderd

Hello,

Ik heb zojuist deze Sony VAIO VGN-FZ21M binnen gehaald. Was de laatste in de winkel en heb nu een frans toestenbord met de @ niet op 2 maar op 9 denk ik.

Er is wel veel rommel mee geinstalleerd zoals google tools en andere, norton 360 heb ik er ook afgezwierd. Verder heb ik er nog niet veel mee gedaan. Kan er mij iemand zeggen of die brander dl schijfjes wel dergelijk brand ?
Pagina: 1