Ervaringen met IBM Microdrives in Dig. Cameras

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Heeft er iemand met IBM microdrives als opslag in een digitale camera ??

Welke camera's ondersteunen deze drivejes ?

IP Rocks

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Casio 3000 nogwat ondersteunt het.

Een maat van me heeft er 1.
Alleen is mijn microschijf nogniet binnen.

Voor de rest is het een lekker apparaatje.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Microdrives vreten batterijen, er zijn camerafabrikanten die helemaal niet aan microdrive-ondersteuning beginnen om die reden.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Thanx, daar was ik al bang voor..

Ik loop een beetje te twijfellen over welke dig. camera ik ga aanschaffen en er zijn er niet veel die die drivejes ondersteunen.

Wel leuk dat je veel pictures kwijt kan maar als ik me dan het schompes moet zeulen aan de accu's schiet ik er nog nix meer op.. met een paar 64 mb kaartjes zal ik ook wel een eind komen denk ik..

nu nog een goede camera vinden..

IP Rocks

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Microdrives gebruiken een Compact Flash Type II interface, dus je camera moet dat ondersteunen. Vaak staat er niet bij om welk type het gaat. Zelf heb ik een Canon PowerShot S10 gekocht die het wel ondersteund; de Digital Ixus kan het bijvoorbeeld niet.

Specs Casemod

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Canon Powershot S10. Daar kan dus zo'n ding in maar ik begin er voorlopig niet aan. Reden: De accu van zo'n dig camera gaat niet superlang mee en die microdrives slurpen je accu dan helemaal snel leeg, bovendien vind ik ze te duur. En wat moet je met honderden Mb's aan foto's als je zo'n microdrive vol hebt ben je wel erg lang bezig om ze weer te wissen of whatever, tenzij je een firewire microdrive reader hebt of iets in die geest..

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

8-Track, heb je dat zelf ondervonden? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het reuze meevalt met het energieverbruik van die dingen. Ik zit er zelf ook ernstig over na te denken om een Microdrive te kopen.

btw. een Canon Powershot Pro 70 lust ook Microdrives.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

8-Track, heb je dat zelf ondervonden?
Het bedrijf waar ik voor werk produceert digitale camera's en ondersteunen geen microdrives om bovengenoemde reden. Dus dat is in principe mijn informatiebron.

Ik heb zelf geen digitale camera, nee.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn Canon Powershot S20 eet ook Microdrives maar je moet wel krankzinnig veel foto's achter elkaar willen maken wil je zo'n ding nodig hebben.

Op een 64 Mb CF-kaart kan ik in de hoogste kwaliteit (3.3 MPixel superfine) 29 foto's kwijt. In de middelste stand (1024x768 normal) dik 180.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Normaal gesproken red ik me ook prima met een 15 MB flashkaart (daar gaan een stuk of 40-50 foto's op in de hoogste jpeg-kwaliteit of een stuk of honderd in de iets slechtere (nog steeds 1536x1024)) maar als je een paar weken op vakantie gaat schiet je denk ik probleemloos een 340 MB drive vol.Je weet hoe het gaat met een digicam... ik schiet regelmatig het ding op 1 avond helemaal vol. :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Pagina: 1