Toon posts:

Vista volledig fresh install,...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe acer 9302awsmi gekocht.
Nu begin ik mij langzamerhand te ergeren aan de standaard partitie verdeling van de HD,
hij heeft volgens schrijven een 120gb hd erin, waarvan er denk k 1 hidden is, de recovery.
Anywho..
C, en D, staan op 51gb. dus totaal 102gb, waarvan er nog 18 missen (IETS minder) voor de recovery waarschijnlijk.
Graag zou ik dus, C en D, uhm.. verwijderen en opnieuw willen aanmaken, C dan stukken kleiner dan wat D uiteindelijk zou moeten worden.
Echter heb ik geen enkele dvd van vista bij de laptop gekregen.

Ik vroeg me dus af of het misschien mogelijk is, een vista dvd te downloaden, en mijn orginele key te gaan hergebruiken. (en of hier dan ook iets illegaals aan is?? omdat ik de key dus wel heb)

b.v.d.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
partities resizen kan met vista gewoon 'on the fly' zonder herinstallatie :)

heeft die acer geen mogelijkheid om een recovery dvd te maken :?

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 26-08-2007 12:50 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt..
Zalhet dus even gaan opzoeken..
Enig dee waar ik dat on the fly dan kan vinden in wdows?
En ik ga zeker het boekje er toch maar eens eventjes bij pakken.. om te kijken of ik idd een recovery functie heb...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 12:57 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:53:
Super bedankt..
Zalhet dus even gaan opzoeken..
Enig dee waar ik dat on the fly dan kan vinden in wdows?
En ik ga zeker het boekje er toch maar eens eventjes bij pakken.. om te kijken of ik idd een recovery functie heb...
Ik heb ook een Acer (laptop Aspire 9410Z)
Bij elke Acer wordt een recovery DVD geleverd maar je kan daarmee geen partities managen.
Ik heb Acronis gebruikt voor het wijzigen van de partities.

Maar pas op: de recovery DVD werkt alleen als je de C- partitie handhaaft (qua logisch station) evenals de 'geheime' recovery partitie.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
maw: bij een disk crash (en dus een nieuwe hdd) werkt die recovery dvd niet meer

dat is dan bagger :X

* Zwelgje is blij dat ie prive alleen HP business laptops koopt waar je dat soort gezeur niet hebt :)

A wise man's life is based around fuck you

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:48:
C, en D, staan op 51gb. dus totaal 102gb, waarvan er nog 18 missen (IETS minder) voor de recovery waarschijnlijk.
Waarschijnlijk deels, maar harde schijven worden verkocht met als kennis bij de fabrikanten dat 1 gigabyte ongeveer 1000MB's telt. Dus kom je zoieso op minder uit ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Haaglander schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:48:
[...]

Ik heb ook een Acer (laptop Aspire 9410Z)
Bij elke Acer wordt een recovery DVD geleverd maar je kan daarmee geen partities managen.
Ik heb Acronis gebruikt voor het wijzigen van de partities.

Maar pas op: de recovery DVD werkt alleen als je de C- partitie handhaaft (qua logisch station) evenals de 'geheime' recovery partitie.
Uhm bij Acer laptops wordt al lange tijd niks meer bijgeleverd, als men de handleiding leest staat er duidelijk dat je een recovery DVD zelf moet branden, daarmee kan je later vista opnieuw installeren, ook op een andere HD, daar is ie juist voor....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 13:26
Je moet met eRecovery zelf een recovery dvd branden. Direct doen dus. Acer levert geen recovery dvd's
meer, je moet het nu zelf doen. De hidden partitie is dan niet meer nodig en zou weg kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, om even dit topic weer op te halen..
ik heb dus nu een Vista Ultimate gekocht..
Want de home/premium wat er op stond beviel mij toch niet zoals k graag wilde.
Dus, vandaar dat ik een ultimate heb gekocht..

Maargoed, nu het volgende
ik stop de Ultimate cd erin, en nu krijg ik de melding dat "configuratiesets alleen worden ondersteund onder WinPe ofzo zou moeten hebben, soort boot cd zoals k al heb gelezen.
Is er misschien een andere mogelijk heid om de installatie te kunnen gaan starten?...

Of en duidelijke uitleg hoe ik dit moet aan toepassen?

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Start je wel op vanaf de CD? In de BIOS dien je eventueel aan te geven dat je vanaf de CD wilt starten bij het opstarten, en niet van de HDD.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

Topicstarter
ohja, dat had ik inderdaad nog even moeten vermelden..
In de Bios staat CD/DVD als first boot device ingesteld....
Pagina: 1