[Supreme Commander] crashes door geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Na al een tijdje naar een oplossing te hebben gezocht in het Supreme Commander topic, en daar veel reacties gehad over het geheugen, is het probleem nog steeds niet opgelost.

Wat is het probleem:
Het probleem is dat Supreme Commander crasht als ik ongeveer 1 uur à anderhalf bezig ben. De tijd verschilt met hoeveel mensen (en AI) er zijn, en de grootte van de map.

Nu zul je denken: Geheugen!! Duidelijk! Dat denk ik ook, het enige is, dat ik er geen oplossing voor heb.

Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb de Hotfix voor Vista gedownload, de KB940105 Hotfix.
Ook heb ik de zogenaamde MadBoris Fix gedaan, dit is allemaal succesvol verlopen. Ook heb ik een paging file van 3GB.
Nu crash ik later in de game, maar ik crash nog steeds. Gisteravond ging ik 3 (human players) vs 4 (AI) doen op een 20KM^2 map. Na 1:15 minuten ongeveer crashte ik. Ik heb een G15 waar ik op het schermpje het geheugen goed in de gaten hield. Toen ik crashte stond er op het scherm dat het geheugen voor ongeveer 90% vol was.

Een andere mogelijkheid voor het crashen kan zijn:
Mijn 8800GTX, lijkt me sterk, maar deze gebruikt 700MB van m'n DDR2 geheugen, dus het zou iets kunnen zijn, ook zijn de 8800 drivers voor SupCom erg buggy.
Ik heb die game (toen hij dus na 1:15 crashte) op Medium details gespeeld in de hoop dat hij niet zou crashen, dat werkte dus niet...

Nog even mijn specs: (niets is overgeklokt).
E6850
GA-P35-DS3R
8800GTX
2x samsung Spinpoint T166 320GB (RAID0)
Scythe Infinity
2GB DDR2 PC5400 van OCZ
520Watt voeding Corsair
Antec Nine Hundred
DVD Fikkertje
Windows Vista Home Premium 32Bit

Wie heeft er een oplossing??
EDIT:
De link naar waar ik het probleem post:
Killzone in "[RTS] Supreme Commander - Deel 4"

De foutmelding die ik krijg naar het crashen is gewoon: Supreme Commander werkt niet meer en moet worden afgesloten. Enige wat ik kan doen is: Programma Afsluiten.

Soms crash ik naar desktop, maar soms blijf ik in de game, stopt de muziek en het scherm, en moet ik Ctrl+Alt+Del doen om hem af te sluiten, maar dan zie ik dat hij hetzelfde berichtje geeft als hierboven ;) .

[ Voor 13% gewijzigd door TheJVH op 26-08-2007 12:52 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, nu heb ik weer 2 games gespeeld met dual monitor en 4 players op 20x20 map, en ik crashte niet, ook niet na 1 uur en 45 minuten toen hij was afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 20:44
*bump*

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook ongeveer na een uur. Hele PC bevriest vervolgens, reset was nodig. Toevallig dat ik ook een 8800 heb... Misschien nVidia meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het zou kunnen door de volgende oorzaken:

- Fout in Nvidia/Ati drivers
- pc niet stabiel genoeg (draai prime95 of orthos een uur voor de CPU, en memtest+ bootable_cd voor het geheugen!) hier mag geen enkele error optreden.

Komt hier wel een error, verhoog voltage vddim(memory) of cpu een stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Ik weet 100% zeker dat het niet door hardware komt. Ik kan LOTRO, 2 worlds en nog veel meer andere games voor uuuuuren spelen. Zal dus wel een bug in de nVidia meuk zijn?

Overigens is het wel typisch, elke keer als ik bijna m'n nuke af heb, loopt het vast... Erg kut timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Probeer dit eens (voor Vista slachtoffers):
Virtual address space usage in Windows game development

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
Probeer dit eens (voor Vista slachtoffers):
Virtual address space usage in Windows game development
Ik draai zelf XP, vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "kan" je geheugen zijn.. maar heb je je temps al eens in de gaten gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH

• Battle Bunny
Sorry voor de late reactie, maar ik wilde toch even laten weten dat in elk geval de single player goed draait. Ik save wel elke 5 minuten ofzo, maar nog geen enkele crash gehad (ja, zelfs missie 1 liep laatst vast!).

Ik zal over een tijdje wel eens kijken of ik ook een huge map kan spelen met meerdere A.I.s.

Edit:
Ggrrrrrrrr, ik had m'n mond moeten houden. Zodra ik alt-tabte naar het spel, hing het. Het vreemde is, dat het te maken lijkt te hebben met ver inzoomen...

Het is wel een serieus probleem, aangezien niets meer reageerd. Na een beetje muizen en scrollen krijg ik één keer *piep* en daarna werkt niets meer...

[ Voor 34% gewijzigd door Battle Bunny op 06-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Bij mij was dit probleem eenvoudig opgelost...

Heb in Windows met mijn virtueel geheugen gerommeld... (heb het door Windows laten bepalen)

Je kan ook je virtuele geheugen uitschakelen... je moet dan wel minimaal 2GB geheugen hebben!

Supreme Commander gebruikt bij mij 1,3 á 1,5GB max... (hangt van het aantal units en CPU-spelers af)

[ Voor 45% gewijzigd door Retaliator op 09-09-2007 13:29 ]

Pagina: 1