SODIMM met uitsparing bijna in het midden, wat is dat?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb voor de Toshiba S1400 van m'n vriendin (een Celeron 1.4 Ghz laptop) extra geheugen besteld. Ik heb verder geen ervaring met laptop geheugen, maar toen ik bezig was met 1.4 Ghz desktops (Duron 1300 tot en met Athlon 1800+ moest daar DDR in, en geen DDR2.

Dus nu heb ik 512mb DDR besteld, maar het past niet: de uitsparing zit op driekwart van het reepje. Terwijl het 256 mb geheugen wat al in de laptop zit de uitsparing bijna in het midden heeft.

Ik heb ergens gelezen dat DDR2 de uitsparing 1mm verder dan DDR heeft zitten, dus dat is het ook niet (toch?) Is dit dan een SDRAM SODIMM? Is dat nog wel te krijgen uberhaupt?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zegt Toshiba dat erin moet, en wat zegt Everest/CPU-Z dat erin zit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik denk een SDR-SDRAM, zie RAM FAQ

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
That's the one.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/sdr-sodimm.jpg

Ik had in de PMG FAQ gezocht, maar deze pagina niet gevonden.

Anyway, ik ga nu maar een retour aanvragen voor dit geheugen, iemand enig idee welke webshop nog SDRAM voor laptops verkoopt? Het is op zich de moeite waard, 1.4 Ghz met XP is zat voor wat mijn vriendin ermee doet (internet, hotmail, Word, patience, je kent het wel). Met een geheugenuitbreiding kan het ding nog jaren mee.

/edit

Ah here we go.
http://www.cool-prices.nl...gen/Geheugen%20-%20Laptop

De toko waar ik het DDR geheugen ook weg had ;) Jammer dat ze alleen nog maar 256mb verkopen, 768mb leek me juist zo lekker :) Maar 512mb is ook goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Captain Pervert op 26-08-2007 13:04 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.