[XP] Administrator meld automatisch aan bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik wou dat windows meteen naar het bureaublad ging bij het opstarten van mijn gewone account.
Ik heb bij uitvoeren control userpasswords2 gebruikt en daar het vinkje uitgezet dat gebruikers een wachtwoord moeten opgeven. Maar, als ik mijn computer nu aanzet meld hij altijd eerst automatisch Administrator aan, ipv mijn gewone account. Hij moet juist mijn gewone account automatisch aanmelden en niet administrator.

Hoe kan ik dit veranderen?
Ik heb al gegoogled en de search gebruikt maar bij alle automatisch aanmeld-topics gaat het net ergens anders over.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
autolog.exe downloaden :? en dan dat uitzetten

A wise man's life is based around fuck you

• MeltedForest
Powershell schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:42:
autolog.exe downloaden :? en dan dat uitzetten
Maar meldt ie dan wel mijn gewone account automatisch aan? Want dat moet juist wel...

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

even in een cmd "control userpasswords2" intikken, daar heb je de checkbox "users must enter a user name and password to use this computer". Even aanvinken en dan apply, daarna je eigen account selecteren en dan uitvinken, password opgeven en klaar :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MeltedForest schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:41:
Ik heb al gegoogled en de search gebruikt maar bij alle automatisch aanmeld-topics gaat het net ergens anders over.
waar gaat het daar dan over?

Het principe is namelijk dat je een account automatisch laat aanmelden.
[search=nt autologon registry] levert al 33.051 resultaten, lijkt me sterk dat daar niks bruikbaars tussen zit.

Als het "net ergens anders" over gaat moet je iets specifieker zijn in wat de verschillen dan wel zijn tussen jouw situatie en de andere :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
En als je niet in het register wil klooien, het kan ook met TweakUI :

http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx

• MeltedForest
pat42 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:11:
even in een cmd "control userpasswords2" intikken, daar heb je de checkbox "users must enter a user name and password to use this computer". Even aanvinken en dan apply, daarna je eigen account selecteren en dan uitvinken, password opgeven en klaar :)
ów moet het zo :p maar dat staat nergens.. dan werkt het nu ook vast wel. Thx :)
Pagina: 1