P5B-VM icm Twinmos 2x1GB pc 5300 modules.

Pagina: 1
Acties:

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probleem:

Ik heb een systeem voor iemand samengesteld met de volgende componenten:

-Asus P5B-VM
-Intel E4400
-Twinmos 2x1GB PC-5300 kit

-3 hdd's van 250, 200 en 200gb.
-1 sony en 1 plextor dvd brander.
-450 watt voeding.
-alle instellingen in de bios staan default.
-meest recente bios update heb ik via de asus updater geinstalleerd

Tijdens de installatie van windows xp kreeg ik om de 5 minuten diverse BSOD schermen en reboots. Na een uurtje prutsen en proberen heb ik er 1 geheugen module uit gehaald en toen werkte alles prima!
Nouja, misschien is die ene module wel niet in orde denk je dan. Dus nadat windows was geinstalleerd heb ik ze omgedraaid en dan werkt het nog steeds prima. Dus het lijkt er op dat deze 2 modules niet goed kunnen samenwerken?? Als ik nu met 2 modules opstart kom ik nog niet eens in windows terecht en blijft hij maar rebooten. Waar kan ik dit controleren of navragen of zijn er meer mensen die problemen hebben met deze 2 modules en dit bord?

BVD

Y'24

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het geheugen niet compatible is met je mobo. Asus planken zijn redelijk irritant als het aankomt op geheugen compatibiliteit. Kijk eens of het op de QVL staat van dat plankje. Zo niet, vervang het eens met geheugen dat wel op de QVL staat, grote kans dat het dan wel goed werkt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het staat inderdaad niet in de QLV maar dan wilt het nog niet zeggen dat het nergens mag werken. :'( Ik heb ze net in mijn eigen pc gestopt met P5B deluxe en in de pc van mijn broer waar een asrock bord in zit maar ook daar reboots en veel errors.

Ik heb wel een memtest v3.3 bootcd kunnen maken en gelukkig komt hij wel zo ver dat hij ervan kan booten. Tot de 15 minuten had ik 0 errors, bij ongeveer 15 minuten begon hij aan test 7, iets met random..blabla en nu zit ik al op 1360 errors! Er gaat dus iets niet goed.. :X

Y'24

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Controleer eens of je geheugen ook op de specs loopt waar het op hoort te lopen.
Twinmos website checken voor specs:
- CLock (Kloksnelheid)
- tCL (Cas-latency time)
- tRAS (Row Access Strobe time)
- tRCD (Ras to Cas Delay)
- tRP (Row Precharge time)
- Voltage

Vervolgens controleren wat BIOS detecteert en proberen of het wel stabiel werkt als je het zelf instelt.
Verder nog controleren of je echt het geheugen in de juiste twee slots duwt. Je moederbord heeft 4 slots. Met 2 DIMMs kun je ze op 4 verschillende manieren in je Mobo steken en 3 van die 4 zijn verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door kalizec op 26-08-2007 15:59 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RvV schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:32:
Het staat inderdaad niet in de QLV maar dan wilt het nog niet zeggen dat het nergens mag werken. :'( Ik heb ze net in mijn eigen pc gestopt met P5B deluxe en in de pc van mijn broer waar een asrock bord in zit maar ook daar reboots en veel errors.

Ik heb wel een memtest v3.3 bootcd kunnen maken en gelukkig komt hij wel zo ver dat hij ervan kan booten. Tot de 15 minuten had ik 0 errors, bij ongeveer 15 minuten begon hij aan test 7, iets met random..blabla en nu zit ik al op 1360 errors! Er gaat dus iets niet goed.. :X
Hmm, test 7 en dan errors, dat deed de A7N8X die ik hier had ook met niet compatible geheugen (geheugen dat op een Gigabyte bordje zonder problemen werkte).

Bij Asus borden (evenals Asrock, die hebben dezelfde issues) is het altijd verstandig om QVL geheugen te halen, want anders heb je gewoonweg gezeik als wat je nu hebt.
Pagina: 1