PDF A4 verkleinen naar A5

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thuurke|IA
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-12-2007
Hallo,

Ik heb momenteel pdf bestanden die pagina's in A4 landscape bevatten. Ik zou deze graag willen omzetten in A4 portrait maar dan zo dat de bovenste helft van de pagina de A4 landscape in A5 formaat bevat.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat vinden we prima hoor dat je dat graag wil.

Maar wil je het zo afdrukken of ook echt zo opslaan. Voor het 1e moet je vaak gewoon bij de printer properties zijn. Voor het 2e moet je denk ik een acrobat writer hebben, heb je dat en wat lukt er niet dan.

• Thuurke|IA
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-12-2007
Ik wil het dan als pdf weer opslaan. Het gaat steeds om pdfjes van 1 pagina. Ik heb nog eens wat geprobeerd en ben eigenlijk al vrij ver.

Ik heb cute-pdf geinstalleerd

Ik open de originele-pdf (die trouwens steeds uit 1 pagina bestaat) nu in acrobat reader 8 en print dan naar cute-pdf door bij de opties van de cute-pdf-printer aan te geven om 2 pagina's per vel liggend af te drukken. Het probleem is dus grotendeels al verholpen. Alleen krijg ik dus nu een randje om de pagina. Is dit iets wat bij adobe acrobat standaard gebeurd als je naar meerdere pagina's print? Kan ik dit ook uitzetten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou zeggen; probeer het eens? Zo te zien ben je wel in staat om zelf wat dingen te proberen; dan hoeven wij je waarschijnlijk ook niet verder te helpen met de print-instellingen van Acrobat Reader?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate