Toon posts:

Asus a7n8x-xe herkent amd athlon xp2200+ niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb gisteren aan aantal van mijn oude onderdelen uit een oud pctje van mij in mijn vaders pc geschroeft. Hij was zelf al in het bezit van de asus a7n8x-xe. Hier mijn amd athlon xp 2200+ op geprikt 1,5 gb corsair value select geheugen 3x 512mb ddr400 en een ati x1600pro begezet.

Het hele zaakje opgestart en kom tot de conclusie dat de proc herkent word als een xp1500+ :S

Ik heb heel de bios bekeken en zag dat de fsb op 100 staat. Als ik die verhoog loopt de pc vast tijdens opstarten met de melding overclock failure. :'(

Ik heb net bij asus de laatste bios die voor het plankje is uitgebracht erop geflashed maar dat bracht weinig soelaas. Toen heb ik om te proberen ook nog een athlon xp 2500+ erop geprobeert maar die herkent ie ook niet goed. Bijde proccesors op mijn oude msi plankje geprobeert en daar worden ze netjes herkent.

wie o wie kan ons hiermee helpen :)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:32
Probeer het eens met 1 bankje geheugen (en die dan eventueel roeleren), heb zoiets ook ooit gehad met een AMD XP dat één bepaald bankje geheugen icm met de cpu het niet werkte terwijl het met de oude cpu wel wou werken.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk eens op het moederbord of er nergens jumpers zijn die je FSB op 100 hebben gezet.

edit:
volgens de manual zit er een jumpertje vlak naast je chipsetkoeler FSB_SEL0 en FSB_SEL1.

[ Voor 52% gewijzigd door Kurios op 26-08-2007 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ invisible geheugen had ik geprobeerd maar dat had geen effect.

@ kurios thanks voor de tip ik ga dat morgen even bekijken als ik weer bij mijn ouwe ben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 22:12 ]

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 18:15
Hoeveel heb je de FSB proberen te verhogen? Als ik het nog goed weet moet deze op 133mhz draaien.
Als hij op 100 staat, draait die uiteraard op een 1500+, maar verhogen in stapjes (105/110...) werkt niet. Hem in 1 keer op 133 zetten was bij mijn 2400+ destijds de oplossing :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fsb netjes op 133 gezet en toen gaf ie de foutmelding. Toen in stapjes van 5 geprobeerd en ook foutmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:27:
Hoi mede tweakers,

Het hele zaakje opgestart en kom tot de conclusie dat de proc herkent word als een xp1500+ :S

Ik heb heel de bios bekeken en zag dat de fsb op 100 staat. Als ik die verhoog loopt de pc vast tijdens opstarten met de melding overclock failure. :'(
Heb je in het bios JumperFree Configuration AI overclock tuner op AUTO staan?
Je FSB zou 133 moeten zijn bij een Muliplier van 13,5 bij handmatige instelling

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier nu bij het bord en er zitten 2 jumpers voor de fsb? fsb_SEL0 en fsb_SEL1 moet ik ze nu alletwee verschuiven? :S

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:13:
Zit hier nu bij het bord en er zitten 2 jumpers voor de fsb? fsb_SEL0 en fsb_SEL1 moet ik ze nu alletwee verschuiven? :S
Hier staat precies wat te doen...

http://dlsvr02.asus.com/p...2126_A7N8X-XE_Inserts.pdf

Gl ;-)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje had het net zelf ook gevonden. Het is iig opgelost het werkt nu perfect. Dankjulliewel voor de moeite. :> Groetjes Michiel
Pagina: 1