[LCD + Audio] Sharp LC42XD1E + JVC DD3

Pagina: 1
Acties:

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Hallo beste Tweakers, : )

Ik kom er zelf eigenlijk allemaal niet meer uit. Alsmede google die niet direct antwoorden heeft op mijn vraag ('t is ook niet echt met keywoards te beschrijven.

Ik ben op dit moment aan het kijken, eigenlijk al bijna besloten om een SHARP LC42XD1E te gaan aanschaffen. Deze Sharp gaf in mijn ogen super mooi beeld en is FULLHD.

Nu ben ik ook aan het kijken voor een andere geluidsinstallatie. Een JVC DD3 maar die heeft HDMI Digital Output with Video Signal Conversion to 720p. Nu vraag ik mij af ik koop een FULL HD maar die JVC kan het signaal niet opwaarderen naar mijn 1080i.

Ik heb een playstation 3 die dat wel kan maar kan ik die dan aansluiten op die JVC? Doe ik er niet beter aan op een geluidsinstallatie aan te schaffen (home theater) die direct 1080i als output kan of geeft?

Ik ben gewoon bang dat ik verkeerde dingen ga kopen, vandaar dat ik jullie advies heel goed kan gebruiken.

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Ik heb zelf toevallig een week de Sony DAV X1V in huis en die is wat duurder maar geeft 1080i weer. Geluid en design is uiteraard persoonlijk maar dat vond ik ook beide beter dan bij de JVC.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Bedankt voor je input. Heb je het verschil gehoord tussen de JVC en Sony, ... ik vind hem ook mooi alleen de JVC heeft nog een extra centre speaker. Het is moeilijk om keuzes te maken. Ik ben er nog steeds niet uit.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

-nickx- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:12:
Bedankt voor je input. Heb je het verschil gehoord tussen de JVC en Sony, ... ik vind hem ook mooi alleen de JVC heeft nog een extra centre speaker. Het is moeilijk om keuzes te maken. Ik ben er nog steeds niet uit.
Ik heb de Sony DAV X1, Sony DAV X1V, JVC DD-3, Denon S-301, Harman Kardon HS200 en de Bose 3-2-1 gezien en geluisterd.

Ik vond zelf de Harman Kardon erg mooi klinken maar die was voor mij te groot qua omvang speakers en subwoofer. Ik vond de Sony X1V mooier klinken dan de JVC, Denon en Bose setjes. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ook vind ik het design van de Sony erg mooi en zijn de gebruikte materialen degelijk.

Verwijderd

Ik raad je aan eens de handleidingen te bekijken, daarin staat duidelijk welke aansluitmogelijkheden er zijn. Sowieso zou ik mij niet druk maken over upscaling, DVD is sowieso al niet om aan te zien als je HD-DVD/Blu-ray gezien hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:32 ]