Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Progjes hoeven het niet altijd bij het rechte eind te hebben. Je eigen ogen en oren zijn imho altijd de betere tools.
Anders gewoon rivatuner downloaden, hier kan je je fanspeed manueel aanpassen.
Dan verneem je het snel genoeg of je fan ook daadwerkelijk op 100% liep. (adv geluid)
En mijn XFX 8800gts loopt standaard 59%, volgens Nvidia Configscherm.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 26-08-2007 11:09 ]
Bij nTune was het grijs kon ik het niet aanpassen.SandeR schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:08:
Je kunt altijd even kijken in je Nvdia Configscherm / Ntune en daar je fan op 100% zetten.
Dan verneem je het snel genoeg of je fan ook daadwerkelijk op 100% liep. (adv geluid)
En mijn XFX 8800gts loopt standaard 59%, volgens Nvidia Configscherm.
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin
Nee heb die cooler nooti echt gehoord dus lijkt me ook niet echt dat hij idd 100% loopt ben op moment niet thuis maar ik dacht zal eens rondvragen hoe dat nou precies zitTerw_Dan schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:06:
Of je GPU fan wel of niet op de 100% draait zul je vast wel horen lijkt me, daarbij is dat natuurlijk te testen door de videokaart eens flink aan het werk te zetten en kijken of het ding sneller gaat draaien.
Progjes hoeven het niet altijd bij het rechte eind te hebben. Je eigen ogen en oren zijn imho altijd de betere tools.
Lichtelijk offtopic maar is het trouwens normaal dat op 100% de fan een soort grommend/ratelend geluid maakt?
over dat geluid kan best kloppen nog nooit gehoord dus g ik er nu van uit dat die fan niet 100% draaitTwist schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:27:
Met Rivatuner kan je het als het goed is wel de fanspeed aanpassen. Was trouwens ook de enige manier waarop ik het kon, met nTune ed werkte het niet.
Lichtelijk offtopic maar is het trouwens normaal dat op 100% de fan een soort grommend/ratelend geluid maakt?Ben zo'n soort geluid iig nog niet eerder tegengekomen bij fans.
Gr,
Robert (en bedankt)
[ Voor 18% gewijzigd door xenonNn op 26-08-2007 13:16 ]
De andere manier (Driver settings) lijkt inderdaad niet veel uit te halen.
\Twist schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:19:
Je moet ook het knopje naast "320-bit G80 (A3,96sp) ... Customize" hebben, en dan Low-level system settings.
De andere manier (Driver settings) lijkt inderdaad niet veel uit te halen.
Hebbes, werkt... bedankt
kan slotje op
1) Omdat het DDR geheugen is, dwz Double Data Rate loopt ie effectief op 1600MHz terwijl de werkelijke snelheid de helft is 800MHz dus (als fabrikant pak je dan het gegeven met de hoogste getallen natuurlijk)xenonNn schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:32:
Nu er nog geen slotje opzit even een vraagje hoef ik geen topic te openen bij het overclocken staat dat je memory clock bijvoorbeeld 790 is... maar bij specificaties staat 1600MHz als je de VGA kaart koopt?? hoe zit dat precies in elkaar
2) Het wijkt 10MHz af van de 800 omdat het blijkbaar niet precies vast te zetten is op 800MHz. Dat merk je waarschijlijk ook aan je GPU die staat volgens mij ook niet standaard precies op 500MHz afgesteld maar ietsje hoger geloof ik.
M3P - M3LR - 6320Wp