Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb een TV Kaart gekocht een paar maanden geleden. Deze zat toen in mijn 32 bit XP machine, dit werkte perfect.
Ik heb nu een nieuwe pc, daarop draai ik Vista 64 Bit. Ik krijg de boel nu niet meer aan de praat.

Op de doos van de 110i pro staat een stickertje: Vista Certified.

Programma's zeggen dat de hardware niet gevonden is, of het hardware stuurprogramma niet gevonden is.. Onder apparaatbeheer staat hij wel geinstalleerd onder "Besturing voor geluid, beeld en spelletjes".

De bijgeleverde CD is alleen voor XP bedoelt, ik krijg ook heel veel fouten als ik die probeer. Is er iemand die dezelfde kaart heeft en hem op (64 bit) Vista aan de praat heeft kunnen krijgen?

Ik had 64 bit drivers van de website afgehaald, maar hier zit geen setup bij, zijn 3 bestandjes.. .inf en nogwat. Ik kan ze niet installeren omdat windows zegt dat de 110i al is geinstalleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Boyd op 26-08-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die 3 bestandjes moet je wel gebruiken. Volgens mij werkt het wel als je naar device manager gaat, je tv-kaart opzoeken -> properties -> Driver -> Update driver -> Browse my computer -> Let me pick from a list -> Have disk

Ik heb die drivers tenminste wel aan de praat gekregen onder vista x64 en volgen smij was dat op bovenstaande manier. Op andere manieren krijg je idd die melding dat er al een driver is geinstalleerd.

Verwacht er overigens niet teveel van, want de overige Pinnacle-software werkt niet onder x64 en de support is ook waardeloos (onder media center werkt d ekaart ook niet). Je zult dus een 3rd party programma moeten gebruiken om tv te kijken. Ik gebruik daarvoor winamp met de tv-plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Als ik het op die manier doe, zegt hij ook dat het stuurprogramma al geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En welke manieren heb je nog meer geprobeerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik heb ook dezelfde tv kaart: PCTV tuner for Windows Vista. Ik krijg de kaart ook niet werkend onder Vista Ultimate 64 bit.

Wat heb ik allemaal gedaan:
- Vista naar nieuwste drivers laten zoeken
- Nieuwste drivers van Pinnacle gedownload en geinstalleerd (beta)
- Volledige hulp pagina van Pinnacle doorlopen: oa. in veilige modus opgestart, firewall + virus scanner uitgezet, etc.
- windows opgestart zonder tv kaart, later met tv kaart en weer nieuwste drivers geinstalleerd.

Echter dit heeft me allemaal niet geholpen, terwijl in apparaatbeheer de tv kaart wel wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Palomar schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:10:
En welke manieren heb je nog meer geprobeerd dan?
hetzelfde wat hierboven wordt genoemd ;).

Ook de winamp tv plugin herkent de tv kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb Pinnacle gesproken, ze zeggen ook gewoon dat er geen ondersteuning is voor vista 64bit.
Zelfs voor 32 bit werkt het nog niet goed.

Leuk zo'n "vista certified" stikker erop, alleen nog niet "vista compatible"..

Dus mijn volgende vraag, wie heeft een tv kaart op vista64 aan de praat gekregen, en welke tv kaart is dit? Dan verkoop ik mijn huidige en koop ik een goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik heb dus gewoon de "Pinnacle 50i PCTV" en die wordt ook gewoon automatisch gedetecteerd en geinstalleerd door VistaX64.
Maar het standaard Pinnacle software (tv programma) gebruik ik niet, ook heb ik geen Media Center vanwege Business versie van Vista.
Ik heb dus gewoon "ChrisTV" (niet de Online versie) gedownload en deze werkte perfect.
Ik kan nu dus gewoon TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
ErikRedbeard schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:13:
Ik heb dus gewoon de "Pinnacle 50i PCTV" en die wordt ook gewoon automatisch gedetecteerd en geinstalleerd door VistaX64.
Maar het standaard Pinnacle software (tv programma) gebruik ik niet, ook heb ik geen Media Center vanwege Business versie van Vista.
Ik heb dus gewoon "ChrisTV" (niet de Online versie) gedownload en deze werkte perfect.
Ik kan nu dus gewoon TV kijken.
Ga ik proberen.. Bij mij werd de kaart ook automatisch geinstalleerd door vista, maar mediacenter pakt hem niet, pinnacle software niet en ook de tv plugin van winamp niet. Heb weinig hoop bij ChrisTV, maar vanavond het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Idd waardeloos die helpdesk. Stelde ik de vraag of er ooit nog drivers voor x64 uitkomen die werken met Media Center, krijg ik als antwoord:
That software is only available for Vista 32 but. You can only use the card in Vista 64 bit with Microsoft MediaCenter software. If you have any trouble using that you should contact Microsoft.
zucht....

Wat ik wel vreemd vind is dat ze je vertellen dat er helemaal geen ondersteuning is voor Vista 64bit. Ze hebben immers wel (beta) drivers op hun site staan (neem aan dat je deze al gezien had: http://cdn.pinnaclesys.co...%20Drivers/ReadmePCTV.htm). Bij mij werkte die ook wel. En de standaard in Vista meegeleverde driver werkte overigens ook al.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd welke TV-kaart beter is. Want het blijft natuurlijk een beetje afzien met deze 110i onder Vista. Ik heb goede verhalen gehoord over de Hauppage wintv pvr 150. Die heeft tenminste ook een echte mpeg2-encoder aan boord (itt de pinnacle kaart die je hele systeem vertraagt).

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 31-08-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 19:57

BS

Palomar schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:15:
Idd waardeloos die helpdesk. Stelde ik de vraag of er ooit nog drivers voor x64 uitkomen die werken met Media Center, krijg ik als antwoord:

[...]

zucht....

Wat ik wel vreemd vind is dat ze je vertellen dat er helemaal geen ondersteuning is voor Vista 64bit. Ze hebben immers wel (beta) drivers op hun site staan (neem aan dat je deze al gezien had: http://cdn.pinnaclesys.co...%20Drivers/ReadmePCTV.htm). Bij mij werkte die ook wel. En de standaard in Vista meegeleverde driver werkte overigens ook al.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd welke TV-kaart beter is. Want het blijft natuurlijk een beetje afzien met deze 110i onder Vista. Ik heb goede verhalen gehoord over de Hauppage wintv pvr 150. Die heeft tenminste ook een echte mpeg2-encoder aan boord (itt de pinnacle kaart die je hele systeem vertraagt).
De Hauppage wintv pvr 150 gebruik ikzelf in een vista 32 bits mediacenter en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
BS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:09:
[...]

De Hauppage wintv pvr 150 gebruik ikzelf in een vista 32 bits mediacenter en ben er zeer tevreden over.
Iemand die een tv kaart succesvol op vista 64 aan de praat heeft gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Ik weet alleen dat je dikke kans hebt dat de hauppauge pvr 150 wel werkt op 64bit. Kijk maar op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Sjah schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:15:
Ik weet alleen dat je dikke kans hebt dat de hauppauge pvr 150 wel werkt op 64bit. Kijk maar op hun site.
System Requirements

System requirements: Pentium® III processor 1.2GHz or faster, 128MB RAM and 10GB disk drive minimum recommended

Microsoft® Windows® XP, Windows 2000, Windows XP Media Center Edition

--

of kijk ik nou weer scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
ja, bij de drivers kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miljaar eh, ik heb juist hetzelfde probleem!

Is het ondertussen wel nog iemand gelukt? Dan koop je een supergoed systeem, werkt je stomme TV-kaart niet meer! Wel, toch 1 ding geleerd ... Geen Pinnacle gezeik meer ... Eens zien wat Hauppage te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige bevestiging of Hauppage PVR-150 werkt op vista 64 bit en in mediacenter daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavalon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 14:29
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:25:
Enige bevestiging of Hauppage PVR-150 werkt op vista 64 bit en in mediacenter daar ?
Kan ik bevestigen, ik draai Vista Ultimate x64 Nederlands en de Hauppauge PVR-150 wordt al standaard bij de installatie herkend.

Had wel last van dat ik meldingen kreeg van een laag singnaal en er dus storingen waren. Na wat aanpassingen in BIOS en de randapparatuur in andere USB poorten gestopt is dit verdwenen.

Moet er wel bij zeggen dat ik een keer de drivers had geupdate rechtstreeks van de Hauppauge website. Niet doen, Vista naar de klote (rebootte tijdens opstarten) en met moeite weer Vista aan de praat gekregen. Dus ik hou het nu bij de drivers die automatisch worden geinstalleerd. Ze doen het uiteindelijk prima, ondanks dat je er niets aan kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54
Onder Vista 64 bit weet ik het niet helaas, maar onder Vista 32 bit draaid het ding als een zonnetje!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ik heb m'n 110i aan de praat gekregen net!

Met het programmra ChrisTV. Werkt prima! Alleen jammer dat het geen freeware is, maar aangezien het goed werkt schaf ik het gewoon aan zodra de trial verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 13:02
Kan iemand mij toevallig vertellen of de 64-bit support van hauppauge net zo kl*te is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
RuntimeError schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:23:
Kan iemand mij toevallig vertellen of de 64-bit support van hauppauge net zo kl*te is?
Er staat hierboven toch echt dat de hauppage 150 prima werkt @ 64 bit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52
Ik heb het opgegeven en mijn Pinnacle 110i retour gestuurd naar de computerwinkel, ik ga nu maar eens bedenken of ik uberhaupt nog wel een tv-kaart wil na deze tijd verkwisting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 13:02
Gamepie56 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:11:
[...]

Er staat hierboven toch echt dat de hauppage 150 prima werkt @ 64 bit..
ik heb het dan niet alleen over de driver maar ook over het softwarepakket dat erbij zit...

wintv2000 dus

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en het is opgelost :D
Het is een Encoder en door dat ziet Windows Media Center x64-bit hem wel, na dit ook even in apperaat beheer rechtermuisnkop op Pinnacle xxxxx (product) driver wijzigen, zelf kiezen en dan de nieuwste versie gebruiken die er tussen staat. Rebooten en klaar
Download

Veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:00:
Ik had hetzelfde probleem en het is opgelost :D
Het is een Encoder en door dat ziet Windows Media Center x64-bit hem wel, na dit ook even in apperaat beheer rechtermuisnkop op Pinnacle xxxxx (product) driver wijzigen, zelf kiezen en dan de nieuwste versie gebruiken die er tussen staat. Rebooten en klaar
Download

Veel suc6
De nieuwste versie die waar tussen staat??

[ Voor 4% gewijzigd door Boyd op 30-11-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
schopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagek mij ook af? heb die encoder geinstalleerd. wat moet ik nog meer doen want hij herkent hem nog steeds niet in wmc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

Ik heb chris tv nu geinstalled, werkt opzich prima met vista 64b maar krijg alleen geen geluid .
wat kan ik hier aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Pro versie kopen.. daarin werkt het wel. Had hetzelfde probleem.
Pagina: 1