[XP] Geen netwerk meer na verwijderen virussen*

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Hello,

Het probleem is het volgende :
Ik heb hier een pctje en ik geraak er niet meer mee op mijn netwerk. Ik krijg gewoon geen ip-adres meer toegewezen van mijn router. (een andere pc in dit thuisnetwerkje krijgt dit nog wel, daar ben ik nu trouwens dit bericht mee aan het typen.)
De pc die niet meer op het netwerk geraakt, had een aantal virussen maar die zijn verwijderd. Na de verwijdering hiervan ontstond het probleem...

De foutmelding wanneer ik ipconfig doe :
Er heeft zich een interne fout voorgedaan: de aanvraag wordt niet ondersteund
Neem voor ondersteuning contact op met Microsoft Product Support Services
Aanvullende informatie: Kan hostnaam niet vinden.

Het OS is windows XP professional SP2 met alle updates geïnstalleerd

Wat heb ik al geprobeerd?
1. netwerkkaart softwarematig verwijderd & opnieuw geïnstalleerd met drivers die op pc stonden
2. nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd
3. winsockxPfix.exe uitgevoerd
4. een aantal herstelpunten proberen herstellen, maar geen enkele daarvan heeft gewerkt.

Het systeem :
Aopen QF50A 300W
Asus P5GD1-VM S775 mATC FSB800
Intel P4 550 3.4GHz S775 800FSB
1 GB RAM
HDD 160 GB

Het netwerkje is met een linksysrouter, die ook draadloos kan werken, maar we hebben op die pc gewoon een netwerkkabel aangestoken...

Heeft er iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Thanks,
c00kie

[ Voor 13% gewijzigd door c00kie op 26-08-2007 11:01 . Reden: foutmelding & OS toegevoegd ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer anders eens de hostname zoals gezegd aan te passen (en eventueel na een reboot gelijk weer terug, en dan weer rebooten), al heb ik het vermoeden dat er nog iets achter is gebleven... welke virussen heb je verwijderd?

Ik zet je os even in de titel per Windows Clients - Policy denk je daar in de toekomst zelf even aan :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 26-08-2007 10:12 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• c00kie
sanfranjake schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:09:
Probeer anders eens de hostname zoals gezegd aan te passen (en eventueel na een reboot gelijk weer terug, en dan weer rebooten), al heb ik het vermoeden dat er nog iets achter is gebleven... welke virussen heb je verwijderd?
Hostnaam aanpassen geeft geen oplossing.

Ik vrees ook dat er nog iets is achtergebleven, maar als ik een hijackthis laat lopen, lijken mij alle processen en alles wat hijackthis toont in orde. (onbekende processen heb ik opgezocht en lijken allemaal windowsprocessen...)

Ik zou graag nog een aantal online virusscans laten draaien maar da zal nie lukken hé ;).

Het opstarten van de pc gaat vlotjes, maar eens ik aanlog, duurt het tijdje voor ik eigenlijk mijn bureaublad krijg met alle icoontjes & taakbalk & startknop. (ondertussen krijg ik dan gewoon mijn achtergrond te zien)

Wat ik ondertussen ook gezien heb: Windows firewall staat uit, en ik kan die niet terug aanzetten omdat een bepaalde service niet draait. (windows firewall / internet verbinding delen) Ze vragen dan om die service te starten, en dat lukt niet :(.

Misschien ook geen onbelangrijke informatie, voor dat ik de virussen verwijdere, had ik wel netwerk... Ik heb dus hitmanpro gedownload & geïnstalleerd en laten lopen, en daarna opnieuw verwijderd, en virusscan heb ik gedaan met AVG.
Gevonden virussen :
Win32PEPatch
in het bestand c:\windows\system32\drivers\tcpip.sys
en in het bestand c:\windows\system32\dllcache\tcpip.sys

AVG heeft deze bestanden verwijderd. Ik veronderstel dat ik deze bestanden nodig heb???

Na al deze extra zaken zal ik maar opnieuw beginnen zoeken naar hoe ik daar allerhande virusscans op kan laten lopen..
Ik zet je os even in de titel per Windows Clients - Policy denk je daar in de toekomst zelf even aan :)
Ik dacht er te laat aan. ga er zeker aan denken in het vervolg!!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

tcpip.sys is erg nodig ja. Je wilt daar een schone versie van terugzetten.
Zie bijv. http://forums.scotsnewsletter.com/index.php?showtopic=9743

Een online scanner gaat dan niet lukken nee :+
Wel kan je een scanner + alle nieuwste updates op CD branden / op USB stick zetten. In ieder geval Kaspersky doet het de eerste zoveel dagen prima.

(Ik neem trouwens aan dat je winsockxPfix bedoelde?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als ik het zo allemaal lees zou ik gewoon de pc opnieuw installeren, de kans dat je dit helemaal weg krijgt is erg klein. En het kost ontzettend veel tijd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• c00kie
sanfranjake schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:57:
Als ik het zo allemaal lees zou ik gewoon de pc opnieuw installeren, de kans dat je dit helemaal weg krijgt is erg klein. En het kost ontzettend veel tijd :)
dank voor het begrip :), hier thuis denken ze daar anders over.

Ondertussen heb ik opnieuw netwerk, dankzij de post van F_J_K. (grote dank hiervoor _/-\o_ ) Ga nu nog een aantal virusscanners laten lopen, zodat we voorlopig verder kunnen met die miseriebak :). Als de pc iets minder intensief moet gebruikt worden, lees binnen enkele weken, gaat alles er af en opnieuw erop.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

Even een open deur achteraf: probeer of je er mee weg komt zonder administrator rechten te werken. Scheelt veel ellende.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• c00kie
F_J_K schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:38:
:)

Even een open deur achteraf: probeer of je er mee weg komt zonder administrator rechten te werken. Scheelt veel ellende.
ga ik idd proberen. Heb hen ook verteld dat wanneer ze iets willen installeren ze het eerst moeten komen vragen :). Zonder hun adminrechten zal het sowieso een pak moeilijker worden, en ik heb het pw veranderd, zodat ik alleen nog maar als admin kan inloggen...

Ben me nu ook effe aan het verdiepen in de security tegen virussen / hacks / spamtroep om die bak dicht te timmeren dat zelfs houdini er niet meer in of uit zou geraken.

Pagina: 1