Afgelopen donderdag heb ik dit gepost.in een topic wat toevallig iets soortgelijks behandelde:
Vrijdag verschijnt er het volgende op de frontpage : nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid
Toen is er bij een lampie gaan branden. alles draait hier op een Netgear 270Mbp/s RangeMax Next router met bijbehorende USB adapter.
Ik heb de HTPC nu via een netwerkkabel aangesloten en het probleem is helemaal verholpen.
Bij mij is er dus precies het tegenovergestelde aan de hand, mijn netwerk vertraagt de musicplayer !!!!
Fijn dat ik dat nu weet maar voor de pc boven is dit niet echt een oplossing en ik heb natuurlijk ook niet voor niets zo'n duur wireless netwerk aangeschaft.
Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de wereld van interupts e.d. en google mij verder ook niet kan helpen hoop ik op jullie kunde
Nadien kwam ik er achter dat op de pc boven precies hetzelfde gebeurde. Eerste reactie was, een virus!!! Ik heb beide pc's volledig gescanned en natuurlijk niks te vinden.bornin7ty2 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:31:
Deze kan ik wel ff kikken.
Ik heb afgelopen weekend een HTPC gebouwd met wat spullen die ik nog had liggen. te weten een A64 3500+(Socket939) en 2x OCZ PC3200.
Dit alles op een asrock moederboard wat ik speciaal hiervoor nieuw heb aangeschaft.De case waarin het gebouwd is is een Antec fusion 2 (Nieuw). Voeding een spiksplinternieuwe coolermaster.
Met het geheugen en met de CPU heb ik nooit eerder probs gehad.
Alles loop ook prima alleen muziek niet. ongeveer elke 30-40 sec. lijkt het net alsof je naar een oud cassettebandje zit te luisteren. De muziek vertraagt / sleept een beetje.
Dit probleem bestaat bij zowel mediaplayer als winamp en met alle mogelijke drivers die ik maar heb kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik een prima werkende Creative XFI uit een andere pc gehaald maar ook op die kaart, met verschillende drivers nog steeds hetzelfde.
Het probleem beperkt zich ook niet tot MP3, ook audio cd's die in de dvd rom player worden afgespeeld laten hetzelfde geluid horen.
Na 4 dagen zoeken heb ik alles wel geprobeert maar ik kom er echt niet meer uit.
iemand nog ideeën??
Vrijdag verschijnt er het volgende op de frontpage : nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid
Toen is er bij een lampie gaan branden. alles draait hier op een Netgear 270Mbp/s RangeMax Next router met bijbehorende USB adapter.
Ik heb de HTPC nu via een netwerkkabel aangesloten en het probleem is helemaal verholpen.
Bij mij is er dus precies het tegenovergestelde aan de hand, mijn netwerk vertraagt de musicplayer !!!!
Fijn dat ik dat nu weet maar voor de pc boven is dit niet echt een oplossing en ik heb natuurlijk ook niet voor niets zo'n duur wireless netwerk aangeschaft.
Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de wereld van interupts e.d. en google mij verder ook niet kan helpen hoop ik op jullie kunde
Non taken